W sumie wpłynęło dziesięć ofert od polskich i zagranicznych firm. Najniższa opiewała na ponad 89 mln, a najwyższa nieznacznie przekracza 117 mln zł. Po weryfikacji złożonych dokumentów odrzucono jedną ofertę, a z pozostałych dziewięciu najkorzystniejszą była zgłoszona przez Budimex-Dromex.
By wynik przetargu stał się ostateczny musimy jeszcze trochę poczekać. Do 13 marca mogą wpływać ewentualne protesty. Potem przebieg przetargu skontroluje prezes Urzędu Zamówień Publicznych i dopiero wtedy z wykonawcą zostanie podpisana umowa.
- Spodziewamy się, że budowa niezwykle ważnej i potrzebnej dla mieszkańców obwodnicy Kraśnika ruszy na przełomie kwietnia i maja – mówi Marian Nagórny zastępca dyrektora lubelskiego oddziału GDDKiA. – Czas realizacji wyniesie 19 miesięcy od daty podpisania umowy. Pierwotnie planowaliśmy wydać na całą inwestycję ok. 170 mln zł, a jak się okazuje budowa obwodnicy wraz z przygotowaniem dokumentacji, wykupem ziemi i nadzorem będzie kosztowała ok. 115 mln zł.
Obwodnica Kraśnika zaplanowana została jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Jej długość wynosi
Jadąc drogą krajową 74 od strony Annopola na obwodnicę wjedziemy w miejscowości Spławy Pierwsze. Po przejechaniu nieco ponad pięciu kilometrów znajdziemy się na skrzyżowaniu ul. Przemysłowej i Janowskiej, którymi obecnie prowadzi droga krajowa nr 19. W ramach budowy obwodnicy na skrzyżowaniu pojawi się rondo. W przyszłości obwodnica Kraśnika zyska węzeł o nazwie Pasieka z którego dojedziemy do węzła Słodków na ekspresowej trasie S 19.
4.03.2009