Na pierwszym etapie przetargu wpłynęło 10 wniosków i wszyscy chętni zostali dopuszczeni do dalszego postępowania. Po otwarciu złożonych pięciu ofert okazało się, że najniższą cenę zaoferował Strabag (169 364 376,48 zł). Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, Mota Engil Polska, Mota Engil Engenharia e Construcao z Portugalii oraz Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Międzyrzec Podlaski wyceniły budowę na 174 710 271,32 zł. Konsorcjum firm MSF – Moniz da Maia, Serra & Fortunato – Empreiteiros z Portugalii i MSF Polska oszacowały wartość na 177 957 779,14 zł. O ponad 10 mln zł wyższa była oferta firmy Budimex Dromex (189 682 398,65 zł), a najwyższą cenę zaproponowało konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz Impresa Cavalleri Ottavio z Włoch (192 455 061,68 zł)
Kosztorys inwestorski sporządzony przez GDDKiA zakładał, że koszt zbudowania trasy ekspresowej o długości
Oferty są obecnie sprawdzane by jak najszybciej ogłosić wybór najkorzystniejszej z nich. Od chwili ogłoszenia liczony jest termin 10 dni na ewentualne protesty, a jeśli ich nie będzie to dokumentacja zostanie skontrolowana przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych co potrawa do 30 dni. Dopiero wtedy będzie można podpisać umowę z wykonawcą. Inwestor ma na to 90 dni od daty otwarcia ofert.
27.05.2009