Obwodnicę Kocka i Woli Skromowskiej zbuduje Strabag
Gdy 27 maja br. otwarto oferty złożone na budowę 8-kilometrowego odcinka przyszłej ekspresowej trasy S19, okazało się, że najniższą cenę zaoferowała firma Strabag. Także po skontrolowaniu wszystkich pięciu ofert złożonych w przetargu propozycja Strabagu zyskała najwyższą punktację i została wybrana jako najkorzystniejsza.

Zanim jednak lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisze z wykonawcą umowę na budowę obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej musi jeszcze minąć trochę czasu. W ciągu dziesięciu dni od ogłoszenia decyzji komisji przetargowej mogą wpływać protesty. Jeśli ich nie będzie dokumentacja przetargowa trafi do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który na jej sprawdzenie ma kolejnych 30 dni. Najwcześniej umowa zostanie podpisana na początku sierpnia.


169 364 376,48 zł – na taką kwotę Strabag wycenił budowę trasy o długości 7,87 km z dwoma mostami (na Wieprzu o długości 220 metrów, na Tyśmienicy o długości  ok. 124 m) i dwoma węzłami. To dużo poniżej kosztorysu inwestorskiego, który zakładał koszt budowy na 314,6 mln zł. Spośród pięciu wykonawców najwyższą cenę zaproponowało konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz Impresa Cavalleri Ottavio z Włoch (192 455 061,68 zł).


Inwestacja ujęta jest w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko, a około 75 proc. kosztów całego przedsięwzięca zostanie sfinansowane ze środków unijnych. Czas realizacji zadania ustalono na 32 miesiące od daty podpisania umowy.


25.06.2009