Otwarcie ofert na przebudowę pięciu odcinków dróg
Jeszcze przed początkiem wakacji rozpocznie się przebudowa pięciu odcinków dróg krajowych na Lubelszczyźnie o łącznej długości blisko 39 km. Przed końcem roku kierowcy i pozostali uczestnicy ruchu zyskają w sumie 66,9 km równych i bezpieczniejszych dróg.

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy najkorzystniejsze oferty złożone przez wykonawców w przetargach ograniczonych na pięć zadań. Ogłoszono je pod koniec grudnia 2008 i w ostatnich dniach stycznia 2009. W pierwszym etapie postępowania wpłynęło 56 wniosków od firm zainteresowanych udziałem w przetargach. Wszystkie zostały dopuszczone do dalszego etapu, ale w drugiej części wpłynęło w sumie 19 ofert.


Na przebudowę blisko 9 km odcinka drogi krajowej nr 74 pomiędzy Miączynem i Zawalowem wpłynęły cztery oferty. Najkorzystniejszą złożyło konsorcjum składające się z czterech firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Zamościu (lider), Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych  z Tomaszowa Lubelskiego, Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Hrubieszowa i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów. Oferta opiewa na 33 823 126,48 zł.


Cztery oferty złożono na przebudowę 9,1 km odcinka drogi krajowej nr 19 pomiędzy Łukowiskiem i Międzyrzecem Podlaskim. Najkorzystniejszą ofertę, o wartości 24 431 765,76 zł, złożyło konsorcjum dwóch firm: Mostostal Warszawa (lider) oraz Acciona Infraestructuras z Hiszpanii.


Na przebudowę odcinka drogi krajowej nr 82 okolicy Włodawy o długości 7,7 km wpłynęły trzy oferty. Najkorzystniejszą złożyło konsorcjum firm: Strabag (lider) i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Włodawy (wartość 23 998 964,17 zł).


Cztery oferty złożono na przebudowę krótkiego odcinka drogi nr 48 w Dęblinie (długość 3 km). Najkorzystniejszą ofertę, o wartości 19 567 274,60 zł, złożyło konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Puławy (lider) i Mota-Engil Polska. Natomiast na przebudowę 10 kilometrowego odcinka tej samej drogi nr 48 w pobliżu Kocka, wpłynęły cztery oferty. Najkorzystniejszą złożyło konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów (lider), Mota-Engil Polska i Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Lublinie. Wartość oferty wynosi 59 996 946,78 zł.


Umowy z wykonawcami zostaną podpisane w pierwszych dniach czerwca (jeśli nie będzie protestów). Prace ruszą przed wakacjami i na czterech z pięciu zadań zakończą się do 30 listopada br, a jedynie w przypadku przebudowy 10 km odcinka drogi nr 48 w pobliżu Kocka potrwają do 31 października 2010 roku (jednak większość prac związanych z układaniem mas bitumicznych zostanie przeprowadzona w tym roku).


Dodajmy, że na terenie Lubelszczyzny trwa przebudowa 11-kilometrowej obwodnicy Białej Podlaskiej w ciągu drogi krajowej nr 2. Mocno zaawansowane są też prace przy przebudowie 17-kilometrowego odcinka „siedemnastki” pomiędzy Piaskami i Łopiennikiem. Obie inwestycje zakończą się w listopadzie br. Trwa też budowa obwodnicy Kraśnika w ciągu drogi krajowej nr 74 (długość 5,3 km), a w tym tygodniu zostaną otwarte oferty w przetargu na budowę fragmentu ekspresowej trasy S19 stanowiącej obwodnicę Kocka i Woli Skromowskiej (długość 7,9 km). Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chce jeszcze w tym roku ogłosić przetarg na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego leżącej w ciągu DK 17 (długość 9,6 km).
24.05.2009