Podpisano umowę na budowę obwodnicy Kraśnika
W listopadzie przyszłego roku pojedziemy obwodnicą Kraśnika leżącą w ciągu drogi krajowej nr 74. Umowę w tej sprawie podpisali 7 kwietnia w Lublinie przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz firmy Budimex-Dromex. Prace rozpoczną się najpóźniej 4 maja.

DSC_0021.JPG  - Wykonawca inwestycji, którego oferta okazała się najniższa spośród dziesięciu zgłoszonych, ma 19 miesięcy na wykonanie prac – mówi Janusz Wojtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA. – Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy poza centrum miasta. Skróci się czas przejazdu i znacznie poprawi bezpieczeństwo, także w samym Kraśniku.


Budimex-Dromex oszacował wartość prac budowlanych na nieco ponad 89,2 mln zł. Tyle będzie kosztowało zbudowanie liczącej 5,268 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z czego na długości 3,2 km o będzie miała trzy pasy ruchu (2+1), a na pozostałym odcinku dwa pasy. Zadanie obejmuje także budowę dróg dojazdowych, dwóch estakad nad wąwozami (o długości 197,20 m i wysokości 32 m, druga o długości 66 m), wiaduktu (67,16 m), tunelu (56,49 m), czterech przejazdów o konstrukcji powłokowo-gruntowej, czterech przepustów na rzekach, oświetlenia na skrzyżowaniach oraz kanalizacji deszczowej. Inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu 19 miesięcy od daty podpisania umowy.


Koszt budowy obwodnicy wraz z przygotowaniem dokumentacji, wykupem ziemi i nadzorem wyniesie ok. 115 mln zł. Pierwotnie szacowano, że inwestycja będzie kosztowała ok. 170 mln zł.


Po zakończeniu budowy kierowcy jadąc od strony Lublina w kierunku Annopola i dalej do Kielc na skrzyżowaniu ul. Przemysłowej i Janowskiej (zostanie przebudowane na rondo) wjadą na nową trasę by po nieco ponad pięciu kilometrach włączyć się do obecnej drogi nr 74 w okolicy miejscowości Spławy Pierwsze. Z obwodnicy nie będzie dojazdu do pól, umożliwi to układ dróg serwisowych połączonych z drogami lokalnymi.


 


Informacja o pozostałych przetargach ogłoszonych przez lubelski oddział GDDKiA.


56 wniosków wpłynęło w pięciu przetargach ograniczonych na przebudowy dróg ogłoszonych w ostatnich dniach 2008 roku. Badanie wniosków wykazało iż wszystkie spełniają warunki udziału w postępowaniu. Dlatego też do wszystkich firm trafiły zaproszenia do dalszego etapu przetargu. 6 maja minie termin składania ofert dla przetargów obejmujących trzy zadania: przebudowa drogi krajowej nr 74 na odcinku Miączyn – Zawalów (8,95 km), przebudowa DK 82 na odcinku Cyców – Włodawa (7,7 km) oraz DK 48 w Dęblinie (3 km). Z kolei dzień później, 7 maja, upłynie termin składania ofert na przebudowę drogi krajowej nr 48na odcinku Moszczanka – Kock (10 km) oraz odnowę nawierzchni na odcinku DK 19 Łukowisko – Międzyrzec Podlaski (9,1 km).


27 maja minie termin składania ofert na budowę odcinka przyszłej drogi ekspresowej S19, obwodnicy Woli Skromowskiej i Kocka (o długości blisko 8 kilometrów). W pierwszym etapie przetargu ograniczonego oferty zgłosiło dziesięć firm i wszystkie w najbliższy czwartek otrzymają zaproszenie do dalszego postępowania.