- Wykonawca inwestycji, którego oferta okazała się najniższa spośród dziesięciu zgłoszonych, ma 19 miesięcy na wykonanie prac – mówi Janusz Wojtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA. – Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy poza centrum miasta. Skróci się czas przejazdu i znacznie poprawi bezpieczeństwo, także w samym Kraśniku.
Budimex-Dromex oszacował wartość prac budowlanych na nieco ponad 89,2 mln zł. Tyle będzie kosztowało zbudowanie liczącej
Koszt budowy obwodnicy wraz z przygotowaniem dokumentacji, wykupem ziemi i nadzorem wyniesie ok. 115 mln zł. Pierwotnie szacowano, że inwestycja będzie kosztowała ok. 170 mln zł.
Po zakończeniu budowy kierowcy jadąc od strony Lublina w kierunku Annopola i dalej do Kielc na skrzyżowaniu ul. Przemysłowej i Janowskiej (zostanie przebudowane na rondo) wjadą na nową trasę by po nieco ponad pięciu kilometrach włączyć się do obecnej drogi nr 74 w okolicy miejscowości Spławy Pierwsze. Z obwodnicy nie będzie dojazdu do pól, umożliwi to układ dróg serwisowych połączonych z drogami lokalnymi.
Informacja o pozostałych przetargach ogłoszonych przez lubelski oddział GDDKiA.
56 wniosków wpłynęło w pięciu przetargach ograniczonych na przebudowy dróg ogłoszonych w ostatnich dniach 2008 roku. Badanie wniosków wykazało iż wszystkie spełniają warunki udziału w postępowaniu. Dlatego też do wszystkich firm trafiły zaproszenia do dalszego etapu przetargu. 6 maja minie termin składania ofert dla przetargów obejmujących trzy zadania: przebudowa drogi krajowej nr 74 na odcinku Miączyn – Zawalów (
27 maja minie termin składania ofert na budowę odcinka przyszłej drogi ekspresowej S19, obwodnicy Woli Skromowskiej i Kocka (o długości blisko