Otrzymana decyzja umożliwi wznowienie wykupu nieruchomości potrzebnych pod inwestycję (do nabycia pozostało mniej niż 30 proc.). Po jej uprawomocnieniu rozpoczną się też procedury przetargowe związane z wyłonieniem wykonawcy projektu budowlanego, wykonawczego i dokumentacji przetargowej (opracowanie zajmie półtora roku). Po uzyskaniu decyzji pozwolenia na budowę w pierwszej połowie 2011 roku planujemy ogłosić przetarg na budowę.
Wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska decyzja reguluje wszystkie kwestie związane z przebiegiem trasy. W sumie przez lata rozpatrywano 12 różnych wariantów, a do realizacji wybrano najmniej konfliktowy składający się z połączonych wariantów IV i V. Trasa nie koliduje z żadnymi obszarami chronionymi przyrodniczo czy też obszarami Natura 2000. Potrzebna będzie wycinka dwóch fragmentów grądu subkontynentalnego w rejonie Pietrzakowizny (
To nie koniec dobrych informacji z lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Składamy właśnie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla II etapu obwodnicy Puław, a na przełomie marca i kwietnia w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska znajdzie się komplet wniosków dla S17 od granicy z województwem mazowieckim aż do Hrebennego, w tym także obwodnicy Lublina – podkreśla Janusz Wojtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA. – Zbliżamy się też do sfinalizowania przetargu na budowę obwodnicy Kraśnika. Nie wpłynął żaden protest, a przed podpisaniem umowy z firmą Budimex Dromex musimy poczekać na wynik obowiązkowej kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
23.03.2009