Droga krajowa nr 8 przebudowywana była na 3 odcinkach:
Kępno - Olszowa
łączna długość przebudowy: 3,7 km
w tym drogi dojazdowe 2,2 km, nośność 115 kN/oś, roboty ziemne 3828 m3 w wykopie oraz 6395 m3 w nasypie, 2778 mb barier sprężystych oraz 5963 m2 chodników. Wykonawcą przebudowy w/w odcinka było Konsorcjum firm POL-DRÓG Oleśnica S.A. oraz Kępińskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A.
odc. (Syców) gr. województwa - Bralin
łączna długość przebudowy: 9,0 km
w tym drogi dojazdowe 380 m, nośność 115 kN/oś, przebudowa 12 skrzyżowań z wydzielonymi pasami lewoskrętów, ciągi pieszowo-rowerowe łączące miejscowości, chodniki na długości 10,500 km, 9 przejść dla pieszych z azylami, 3800 m barier sprężystych, 4400 m barier segmentowych oraz remont mostu w m. Bralin na rzece Szumna Woda. Wykonawcą przebudowy w/w odcinka było Lider Konsorcjum EUROVIA Polska S.A. oraz partnerzy BUDKOM oraz SIDDROG Sp. z.o.o.
odc. Kępno - rondo w Baranowie
łączna długość przebudowy: 2,6 km
w tym nośność 115 kN/oś, 7432 m3 robót ziemnych, 4552 m2 chdoników, 1420 mb ogrodzeń U-11a i U-12a, 200 mb barier sprężystych oraz 541 mb barier segmentowych. Wykonawcą przebudowy w/w odcinka był STRABAG Sp. z.o.o.
Przedmiotem spotkania był również układ planowanych dróg ekspresowych S8 i S11 w rejonie Kępna.
21.12.2009
GDDKiA Poznań
Marcin Bulski