I. Podstawowe informacje o inwestycji
- Oddział – Rzeszów
- długość A4 - 6,9 km
- długość DK19 - 1,4 km
- obecny etap – inwestycja oddana do ruchu
- lata realizacji - 2010-2012
1.etap zrealizowany:
– 29.12.2009 - data uzyskania ZRID
- 25.02.2010 - data podpisania umowy na roboty. Wykonawca: Konsorcjum firm - Lider: Mostostal Warszawa S.A., Partner: ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S. A.
– 09.12.2009 - data podpisania umowy na nadzór Wykonawca: Konsorcjum firm - Lider: Zakład Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy Sp. z o. o., Partner: ECM Group Polska Sp. z o. o.
– 17.03.2010 - data przekazania placu budowy
– 29.03.2010 - data rozpoczęcia robót
– 22.06.2012 - data zakończenia robót
– 04.07.2012 - wydanie Świadectwa Przejęcia
– 10.09.2012 - otwarcie odcinka dla ruchu
– 27.11.2013 - wydanie Świadectwa Wykonania (wartość zrealizowanych robót na dzień 30.04.2015r. – około 447 000 000,00 zł, co stanowi (ok.102 % ) zaakceptowanej kwoty kontraktowej brutto).
Nadzór autorski nad realizacją zadania zgodnie z wykonanym projektem pełniło: Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa Sp. z o.o. Biuro to wykonało całość dokumentacji projektowej na przedmiotowe zadanie.
II. Opis inwestycji
1.Przebieg drogi
Pas drogowy dla przedmiotowego odcinka autostrady A4 został ustalony Decyzją Wojewody Podkarpackiego o zezwoleniu na realizacji inwestycji drogowej Nr I.X-7119-1-9/09 z dnia 29 grudnia 2009 roku. Zlokalizowany jest w województwie podkarpackim na terenie części gminy Głogów Małopolski i Trzebownisko. Odcinek stanowi część autostrady A4 łączącej Niemcy (przejście graniczne w Zgorzelcu) z Ukrainą (przejście graniczne w Korczowej) i jednocześnie część tzw. północnej obwodnicy Rzeszowa.
2.Podstawowe parametry techniczne
- klasa techniczna - A
- prędkość projektowa - 120 km/h
- ilość jezdni - 2
- ilość pasów ruchu - 4 (2x2)
- szerokość pasa ruchu - 3,75 m
- szerokość pasa awaryjnego - 3,0 m
- szerokość pasa dzielącego - 12,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 1,25 ÷ 1,80 m
- obciążenie dopuszczalne osi - 115 kN/oś
Szerokość pasa dzielącego uwzględnia zapas terenu na dobudowanie po jednym dodatkowym pasie ruchu w obydwu kierunkach.
3.Zakres inwestycji
a/Roboty drogowe w zakresie:
- budowa autostrady A4 o długości około 6,9 km,
- budowę odcinka DK19 o długości około 1,4 km
- budowa dwóch węzłów autostradowych: Rzeszów Północ i Rzeszów Wschód
- budowa odcinków dróg dojazdowych i wewnętrznych zapewniających obsługę przyległego terenu,
- przebudowa odcinków dróg gminnych,
- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie autostrady)
- budowa przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- budowa 12 drogowych obiektów inżynierskich,
- budowa urządzeń z zakresu ochrony środowiska tj. ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, ogrodzenie autostradowe, przejścia dla zwierząt, urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni
- budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej: budowa kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających wody opadowe z jezdni autostrady, przebudowa urządzeń melioracyjnych, budowa oświetlenia wraz zasilaniem, przebudowa sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej, przebudowa sieci gazowej średniego i wysokiego ciśnienia, przebudowa linii niskiego i średniego napięcia, budowa łączności autostradowej, przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, przebudowa kolejowych urządzeń telekomunikacyjnych
4. Obiekty inżynierskie
Na odcinku autostrady A4 węzeł Rzeszów Północ - węzeł Rzeszów Wschód (km 574+300,00 – km 581+250,00 oraz na DK19 (w obrębie węzła autostrady A4 Rzeszów Wschód) na odcinku: km 467+030,04 – km 468+360,00 występuje łącznie 12 obiektów inżynierskich, w tym:
5 w/w obiektów inżynierskich pełni funkcję przejść dla zwierząt
5. Węzły
-Wybudowano dwa węzły autostradowe: