4 listopada br. w siedzibie rzeszowskiego Oddziału GDDKiA podpisana została druga już umowa na realizację autostrady A4 na Podkarpaciu, na odcinek Radymno-Korczowa (gr. państwa). Ten odcinek autostrady A4, podobnie jak odcinek Jarosław (W.Wierzbna)-Radymno, realizowany będzie systemem „Projektuj i Buduj”. Systemem, który ma na celu skrócenie czasu realizacji inwestycji. Zakłada on zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji jednym przetargiem na projekt i wykonanie łącznie. Dzięki temu inwestycja realizowana jest w szybszym tempie.
Autostrada A4 na tym odcinku zostanie wyposażona w dwie jezdnie o przekroju poprzecznym 2x2 z szerokim pasem dzielącym umożliwiającym rozbudowę drogi do przekroju poprzecznego 2x3. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji projektowej, w tym projektów budowlanych, uzyskania w imieniu inwestora wymaganych decyzji administracyjnych oraz wykonania robót budowlanych.
Budowa autostrady obejmie:
-budowę dwupoziomowego węzła drogowego „Korczowa”
-budowę 12 dwupoziomowych przejazdów z drogami poprzecznymi przecinającymi autostradę,
-budowę drogowych obiektów inżynierskich w ciągu i nad autostradą (mostów, wiaduktów, estakady, przejść dla zwierząt, przejazdów gospodarczych).
Obiekty w ciągu autostrady:
6 wiaduktów o łącznej długości 205,04m, w tym 2 wiadukty z przejściem dla dużych i średnich zwierząt
4 mosty o łącznej długości 564,0 m, wraz z przejściem dla dużych i średnich zwierząt o wymiarach 10,0 m x 5,0m
1 estakada o długości 183,0 m, z przejściem dla dużych i średnich zwierząt
Obiekty nad autostradą:
-9 wiaduktów o łącznej długości 589,39 m,
-1 wiadukt z przejściem górą dla dużych i średnich zwierząt o długości 65,0 m
-16 przepustów dla małych zwierząt i płazów o wymiarach 3,0 m x 1,5 m
- Budowę systemu odwodnienia (w tym. m.in. budowę przepustów pod autostradą, drogami poprzecznymi i dojazdowymi oraz budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej),
· budowę 2-ch miejsc obsługi podróżnych: MOP II Chotyniec, MOP III Hruszowice (z wyłączeniem obiektów komercyjnych)
- A także budowę placu poboru opłat (PPO) zlokalizowanego w ciągu trasy zasadniczej, budowę urządzeń z zakresu ochrony środowiska (w tym: ekranów akustycznych o długości około 420,0m, zieleni izolacyjnej, separatorów, zbiorników ekologicznych), budowę i przebudowę istniejących dróg (krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych) w zakresie usunięcia kolizji i utrzymania ich ciągłości, w tym budowę nowych skrzyżowań i rond, budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej
04.11.2009