Autostradowa obwodnica Rzeszowa będzie gotowa za półtora roku
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Rzeszowie wybrała wykonawców budowy odcinka autostrady A4 (W.Rzeszów Centralny-W.Rzeszów Wschód) i drogi ekspresowej S19 (Stobierna - W.Rzeszów Wschód), wchodzące w skład tzw. autostradowej północnej obwodnicy Rzeszowa. Termin realizacji obu inwestycji to 18 miesięcy.

Po dokonaniu badania i oceny ofert złożonych w obydwu postępowaniach GDDKiA wybrała do realizacji odcinka A4 W.Rzeszów Centralny-W.Rzeszów Wschód ofertę złożoną przez konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA i ACCIONA INFRAESTRUCTURAS SA z Hiszpanii, zaś dla odcinka drogi ekspresowej S19 Stobierna - W.Rzeszów Wschód ofertę złożoną przez konsorcjum firm z Liderem, firmą MSF-MONIZ DA MAIA, SERRA & FORTUNATO - EMPREITEIROS S.A. z Portugalii i partnerami  - MSF Polska Sp. z o.o., Przedsiębiorstwem Robót Mostowych „Mosty- Łódź” S.A., Przedsiębiorstwem MOLTER Sp. z o.o. i Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o.

Zgodnie z wybranymi ofertami budowa tych dwóch odcinków o łącznej długości blisko 16 km będzie kosztować ponad 650 mln zł. Z tego, za odcinek A4 W.Rzeszów Centralny-W.Rzeszów Wschód, trzeba będzie zapłacić pochłonie 439,4 mln zł, zaś odcinek S19 Stobierna - W.Rzeszów Wschód 213,5 mln zł. Wybrane oferty są niższe niż zakładał inwestor, gdyż zgodnie z kosztorysem inwestorskim na budowę tych dwóch odcinków GDDKiA planowała wydać 880 mln zł.
Jeśli w ciągu najbliższych 10 dni nie wpłyną protesty ze strony innych oferentów, oba postępowania przetargowe zostaną poddane kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zakończeniu kontroli będzie możliwe podpisanie umów z wykonawcami. Obie inwestycje zostaną sfinansowane ze środków pochodzących z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z budżetu państwa.

9.12.2009