Po dokonaniu badania i oceny ofert złożonych w obydwu postępowaniach GDDKiA wybrała do realizacji odcinka A4 W.Rzeszów Centralny-W.Rzeszów Wschód ofertę złożoną przez konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA i ACCIONA INFRAESTRUCTURAS SA z Hiszpanii, zaś dla odcinka drogi ekspresowej S19 Stobierna - W.Rzeszów Wschód ofertę złożoną przez konsorcjum firm z Liderem, firmą MSF-MONIZ DA MAIA, SERRA & FORTUNATO - EMPREITEIROS S.A. z Portugalii i partnerami - MSF Polska Sp. z o.o., Przedsiębiorstwem Robót Mostowych „Mosty- Łódź” S.A., Przedsiębiorstwem MOLTER Sp. z o.o. i Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o.
Zgodnie z wybranymi ofertami budowa tych dwóch odcinków o łącznej długości blisko 16 km będzie kosztować ponad 650 mln zł. Z tego, za odcinek A4 W.Rzeszów Centralny-W.Rzeszów Wschód, trzeba będzie zapłacić pochłonie 439,4 mln zł, zaś odcinek S19 Stobierna - W.Rzeszów Wschód 213,5 mln zł. Wybrane oferty są niższe niż zakładał inwestor, gdyż zgodnie z kosztorysem inwestorskim na budowę tych dwóch odcinków GDDKiA planowała wydać 880 mln zł.
Jeśli w ciągu najbliższych 10 dni nie wpłyną protesty ze strony innych oferentów, oba postępowania przetargowe zostaną poddane kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zakończeniu kontroli będzie możliwe podpisanie umów z wykonawcami. Obie inwestycje zostaną sfinansowane ze środków pochodzących z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z budżetu państwa.
9.12.2009