Odcinek ze Świecka do Nowego Tomyśla będzie najdłuższym w Polsce odcinkiem autostrady o nawierzchni betonowej, co daje gwarancję, że przez najbliższe 40 lat nie będzie wymagał remontu.
Umowa na budowę i eksploatację autostrady A2 na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl została podpisana 30 sierpnia 2008 r. 29 czerwca 2009 r. zostały podpisane umowy dotyczące finansowania tej inwestycji.
Zakres prac na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl obejmuje m.in.:
• 105,9 km autostrady o nawierzchni betonowej, w tym 18,5 km przebudowy istniejącej drogi krajowej Nr 2
• 81 mostów i wiaduktów - docelowo 87
• 2 Obwody Utrzymania Autostrady (Ilanka, Biały Mur)
• 6 pełnych węzłów autostradowych (docelowo 8)
• 6 Miejsc Obsługi Podróżnych (docelowo 10) wyposażonych w parkingi, toalety, place zabaw dla dzieci, a także 4 bary i 4 stacje benzynowe
• zamknięty system poboru opłat tj. 5 Miejsc Poboru Opłat (1 Plac Poboru Opłat w ciągu autostrady -Tarnawa, 4 Stacje Poboru Opłat na węzłach autostradowych – Nowy Tomyśl, Trzciel, Jordanowo, Torzym)
• pełne wyposażenie w urządzenia ochrony środowiska (zbiorniki ekologiczne, ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przepusty dla zwierząt, urządzenia bezpieczeństwa - kolumny alarmowe co 2 km, ogrodzenie autostrady na całej długości (z wyjątkiem przerw na węzłach).
16.07.2009