Kontrakt zawarty z konsorcjum: TEERAG-ASDAG POLSKA Sp. z o.o./ TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft, Wiedeń / Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o., o wartości umownej 1.123 mln zł zostanie wykonany w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3 miesięcznych okresów zimowych), czyli do kwietnia 2012r.
Inwestycja zaprojektowana została przez biuro projektowe DHV Polska Sp. z o.o.
W zakres przedsięwzięcia wchodzi budowa dwóch jezdni po trzy pasy ruchu dla:
- drogi ekspresowej S-79 (Trasa NS) od węzła „Marynarska” do węzła „Lotnisko”.
- drogi ekspresowej S-2 (Trasa POW) od węzła „Lotnisko” do węzła „Puławska”.
Budowa drogi umożliwi alternatywne, w stosunku do ul. Rzymowskiego i Marynarskiej, powiązanie południowych dzielnic Warszawy (Ochota, Ursynów, Piaseczno, Wawer) oraz ułatwi dojazd do Międzynarodowego Portu Lotniczego Okęcie im. Fryderyka Chopina.
W celu powiązania planowanej trasy z układem lokalnym zaprojektowano:
· 4 węzły drogowe:
- węzeł Puławska
- węzeł Lotnisko
- węzeł MPL Okęcie
- węzeł Marynarska
· sieć dróg serwisowych
· przepusty drogowe
· przebudowę i usunięcie kolizji (sieci trakcyjnej PKP, telekomunikacyjnych, energetycznych, instalacji wodno-kanalizacyjnej)
· budowę urządzeń odwadniających
· budowę urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, separatorów, pasów zieleni
· przebudowę torowiska tramwajowego wraz z pętlą (ul. Marynarska)
· budowę kładki dla pieszych w rejonie węzła MPL Okęcie,
· budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
· przebudowę ulic – Puławska, Taneczna, Poloneza, Oberka, Karnawał, Terleckiego, Kinetyczna, Wirażowa, Marynarska, Sasanki, Taśmowa zgodnie z decyzją lokalizacyjną w liniach rozgraniczających inwestycji.
Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi: S – ekspresowa
- prędkość projektowa: 80 km/h
- szerokość jezdni: dwie jezdnie po 3x3,5m
- szerokość pasa dzielącego: 4,0m
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
Harmonogram prac:
Rok 2009
1. Roboty przygotowawcze:
- prace geodezyjne
- roboty rozbiórkowe
- wycinka drzew i krzewów
- usunięcie humusu
- przebudowa kolizji wodociągowych, energetycznych, teletechnicznych i ciepłowniczych
2. Roboty zasadnicze
- roboty drogowe - wykopy i nasypy
- stabilizacja gruntu
- budowa przepustów
- roboty mostowe - fundamentowanie obiektów
Rok 2010
1. Przebudowa linii energetycznej NN, SN, torów i trakcji PKP
2. Przebudowa sieci wodno – kanalizacyjnych i drenowania
3. Budowa nasypów
4. Wykonywanie podbudów
5. Budowa obiektów mostowych
6. Budowa przepustów drogowych
Rok 2011
1. Zakończenie budowy nasypów
2. Odwodnienie korpusu drogowego
3. Budowa kanalizacji deszczowej i zbiorników retencyjnych
4. Wykonywanie podbudów
5. Wykonywanie nawierzchni warstwa wiążąca i ścieralna
6. Roboty wykończeniowe
7. Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
8. Elementy ulic
9. Zakończenie budowy obiektów mostowych
10. Zakończenie budowy przepustów
11. Oświetlenie drogowe
12. Ekrany akustyczne
Rok 2012
1. Wykonywanie nawierzchni warstwa wiążąca i ścieralna
2. Roboty wykończeniowe
3. Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
4. Oświetlenie drogowe
5. Ekrany akustyczne
6. Nasadzenia – zieleń drogowa
16.09.2009