Wykonawcą robót jest konsorcjum firm: Mirbud S.A. Skierniewice / Zakład Robót Mostowych Mostmar sp.j. Pietrzykowice / Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. Lubartów.
Wybudowana obwodnica będzie drogą o ograniczonej dostępności. Połączenia z siecią istniejących dróg będzie możliwe tylko poprzez węzeł Mszczonów, węzeł Tarczyńska oraz skrzyżowanie łączące obwodnicę ze starym śladem drogi krajowej nr 50.
Dostęp do nieruchomości zlokalizowanych w rejonie obwodnicy będzie zapewniony poprzez układ dróg lokalnych równoległych do drogi krajowej.
W ramach inwestycji przewiduje się budowę urządzeń ochrony środowiska (zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające), oświetlenia na węźle i skrzyżowaniu, przebudowę linii energetycznych, urządzeń telekomunikacyjnych, wodociągowych.
Na przedmiotowym odcinku obwodnicy wykonawca rozpocznie :
- budowę węzła Tarczyńska oraz skrzyżowania łączącego obwodnicę ze starym śladem drogi nr 50
- budowę 4 obiektów inżynierskich, w tym:
- wiaduktu w ciągu drogi lokalnej Mszczonów-Kamionka
- mostu nad ciekiem wodnym (dopływ rzeki Pisi)
- wiadukt na projektowanym węźle "Tarczyńska" w ciągu ul. Tarczyńskiej
- wiadukt nad linia kolejową Łuków - Skierniewice
Parametry techniczne:
- klasa drogi – GP
- prędkość projektowa
- w terenie zabudowanym 60km/h
- poza terenem zabudowanym 80 km/h
- liczba jezdni – 1
- szerokość pasa ruchu – 2 x 3,5m
- szerokość pobocza utwardzonego – 2 x 2m
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
Roboty zaplanowane do wykonania w 2009 roku:
- roboty przygotowawcze (wycinka, zdjęcie humusu, rozbiórki)
- roboty ziemne (wykopy, nasypy, odwodnienie)
- roboty fundamentowe obiektów inżynierskich
- wykonanie konstrukcji obiektów inżynierskich
- przebudowa urządzeń podziemnych (teletechnicznych, elektroenergetycznych, kanalizacji)
24.07.2009