Stalexport Autostrada Małopolska SA ponosi pełną odpowiedzialność za wzrost opłat na autostradzie A4
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, działając w interesie kierowców -użytkowników płatnego odcinka autostrady A4 Kraków – Katowice uważa, że podwyżki opłat za przejazd wspomnianym odcinkiem są ekonomicznie nieuzasadnione i nie powinny być wprowadzone. GDDKiA przekazała swoje argumenty koncesjonariuszowi Stalexport Autostradzie Małopolskiej SA, ale nie zostały one wzięte pod uwagę. Zgodnie z komunikatem SAM z 6 listopada 2009 roku, od 1 grudnia br. koncesjonariusz podniesie stawkę opłat na odcinku A4 Kraków – Katowice o 1,5 zł na każdej bramce.

GDDKiA, kwestionując zasadność wnioskowanej podwyżki, postulowała w czasie spotkania ze Stalexport Autostradą Małopolską, do którego doszło 6 listopada br., by jeśli podwyżka jest konieczna, wyższe opłaty nie były wprowadzane od grudnia br., ale od 1 marca 2010 roku, co było zgodne z pismem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z 23 października 2009 roku skierowanym do spółki. Działania, jakie podjęła GDDKiA przy wsparciu Ministerstwa Infrastruktury miały ochronić kierowców przed wyższymi opłatami w okresie wzmożonego ruchu przed świętami Bożego Narodzenia , Nowym Rokiem oraz feriami zimowymi.

Niestety koncesjonariusz nie przystał na te propozycje. Nie złożył też w oparciu o zapisy umowy żadnego wniosku dotyczącego podwyżki od stycznia 2010 r. Zgodnie z umową koncesyjną z 1997 roku, Ministerstwo Infrastruktury ani GDDKiA nie mają żadnego formalno-prawnego instrumentu do zatrzymania planowanych podwyżek.

Pełną odpowiedzialność za podniesienie opłat od 1 grudnia 2009 roku ponosi koncesjonariusz autostrady A4 Stalexport Autostrada Małopolska SA.

6.11.2009