GDDKiA, kwestionując zasadność wnioskowanej podwyżki, postulowała w czasie spotkania ze Stalexport Autostradą Małopolską, do którego doszło 6 listopada br., by jeśli podwyżka jest konieczna, wyższe opłaty nie były wprowadzane od grudnia br., ale od 1 marca 2010 roku, co było zgodne z pismem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z 23 października 2009 roku skierowanym do spółki. Działania, jakie podjęła GDDKiA przy wsparciu Ministerstwa Infrastruktury miały ochronić kierowców przed wyższymi opłatami w okresie wzmożonego ruchu przed świętami Bożego Narodzenia , Nowym Rokiem oraz feriami zimowymi.
Niestety koncesjonariusz nie przystał na te propozycje. Nie złożył też w oparciu o zapisy umowy żadnego wniosku dotyczącego podwyżki od stycznia 2010 r. Zgodnie z umową koncesyjną z 1997 roku, Ministerstwo Infrastruktury ani GDDKiA nie mają żadnego formalno-prawnego instrumentu do zatrzymania planowanych podwyżek.
Pełną odpowiedzialność za podniesienie opłat od 1 grudnia 2009 roku ponosi koncesjonariusz autostrady A4 Stalexport Autostrada Małopolska SA.
6.11.2009