Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie, dostawę i obsługę Systemu Elektronicznego Poboru Opłat (ESP) wraz z czynnościami związanymi z poborem Opłaty Elektronicznej na autostradach, drogach ekspresowych i drogach o klasie niższej niż autostrady (drogi alternatywne) oraz zaprojektowanie, dostawę oraz obsługę Manualnego Systemu Poboru (MSP) wraz z czynnościami związanymi z poborem opłat na autostradach.
W zakresie dotyczącym Systemu Elektronicznego Poboru Opłat („ESP”) przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Wdrożenie, przez co należy rozumieć zaprojektowanie i wykonanie, dostawę oraz instalację wszelkich urządzeń koniecznych do spełnienia wymagań GDDKiA (zamawiającego), które szczegółowo zostaną określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
2. Zgodną z wymaganiami eksploatację ESP przez okres od momentu rozpoczęcia wykonywania czynności związanych z poborem Opłaty Elektronicznej do zakończenia okresu obowiązywania umowy;
3. Dokonywanie czynności związanych z poborem Opłaty Elektronicznej działając w imieniu i na rzecz GDDKiA (zamawiającego) przez okres od momentu rozpoczęcia poboru Opłaty Elektronicznej do zakończenia okresu obowiązywania umowy;
4. Wdrożenie ESP na istniejących odcinkach autostrad zarządzanych przez GDDKiA istniejących odcinkach dróg ekspresowych, powinno zostać zrealizowane nie później niż do dnia 1 lipca 2011 r.
W zakresie dotyczącym Manualnego Systemu Poboru Opłat („MSP”) przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Wdrożenie, przez co należy rozumieć zaprojektowanie i wykonanie, dostawę oraz instalację wszelkich urządzeń koniecznych do spełnienia wymagań zamawiającego, które szczegółowo zostaną określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
2. Zgodną z wymaganiami eksploatację MSP przez okres od momentu rozpoczęcia wykonywania czynności związanych z poborem opłat na poszczególnych odcinkach autostrad do zakończenia okresu obowiązywania umowy;
3. Dokonywanie czynności związanych z poborem opłat za przejazd autostradą działając w imieniu i na rzecz GDDKiA (zamawiającego).
4. Rozpoczęcie czynności związanych z poborem opłat na około 100 kilometrach autostrady A2 z zainstalowanym w ramach innego kontraktu manualnym systemem poboru opłat należy rozpocząć, co najmniej w terminie 4 miesięcy od dnia podpisania umowy, lecz nie później niż od dnia 1 lipca 2011 r. do zakończenia okresu obowiązywania umowy. Pobór manualny
będzie obejmować wyłącznie pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.
Okres trwania umowy wynosić będzie 96 miesięcy.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 Prawa Zamówień Publicznych, a więc warunki dotyczące: posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zarządzanie, wdrażanie polityki Państwa w zakresie strategii poboru opłat, nadzór i kontrola nad działaniami wykonawcy oraz nad przepływami finansowymi pozostają w gestii GDDKiA (zamawiającego).
Kryteria udzielenia zamówienia to: cena – 50 proc. i parametry techniczno-użytkowe – 50 proc. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu upływa 2 lutego 2010 r. o godzinie 12.00. Otwarcie ofert nastąpi 2 lutego 2010 r. o godz. 14.