W efekcie kontroli wewnętrznej w GDDKiA, podjęte zostały stosowne regulacje wewnętrzne obowiązujące już od kilku miesięcy w centrali i terenowych oddziałach, które systematyzują i porządkują kwestie lokalizacji zjazdów z dróg krajowych. Wnioski opracowane przez NIK utwierdziły nas w przekonaniu, że decyzje wcielone w życie w tym zakresie przez kierownictwo GDDKiA były słuszne.
Najważniejsze z tych decyzji to „Procedura postępowania prowadzonego w Oddziałach GDDKiA w sprawie udzielania zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg krajowych” oraz „Procedura postępowania prowadzonego w Centrali GDDKiA w sprawie udzielania zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg krajowych”. Dodatkowo w Departamencie Zarządzania Drogami i Mostami GDDKiA trwają prace nad opracowaniem „Dobrych praktyk w zakresie udzielania zezwoleń na lokalizację zjazdów”. Już w lipcu 2008 roku, w związku z wewnętrznymi ustaleniami w tej sprawie, w GDDKiA wprowadzone zostały zmiany organizacyjne. Osoby zajmujące się zezwoleniami na lokalizację zjazdów z dróg krajowych otrzymały wsparcie kadrowe. Jednocześnie Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje projekty zmian w prawie zakładające uściślenie przepisów regulujących wyżej wymienione kwestie, tak aby nie dochodziło już w przyszłości do niepotrzebnych nieporozumień.
Należy podkreślić jednoznacznie, że NIK nie zarzuciła GDDKiA żadnych zachowań korupcyjnych. Zwróciła jedynie uwagę na nieścisłości w przepisach, które GDDKiA wychwyciła już niemal rok temu i które zostaną zmienione.
22.05.2009