Kolejnym krokiem będzie ocena złożonych wniosków oraz wybranie przez GDDKiA najkorzystniejszej oferty. Następnie postępowanie przetargowe zostanie poddane kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po sprawdzeniu i stwierdzeniu braku nieprawidłowości w przeprowadzonym postępowaniu możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą.
Inwestycja obejmie budowę autostrady oraz wszystkich niezbędnych obiektów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem drogi. Przekrój poprzeczny A4 na tym odcinku to dwie jezdnie wyposażone w dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny. Powstaną tu dwa bezkolizyjne węzły autostradowe („Rzeszów Centralny” i „Rzeszów Wschód”) a także dwupoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi, koleją, rzekami i szlakami migracji zwierząt przecinającymi autostradę w postaci obiektów inżynierskich (trzy wiadukty drogowe, dwa wiadukty autostradowe, trzy mosty autostradowe). Wykonawca będzie odpowiedzialny również za budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska (m.in. ekranów akustycznych, urządzeń podczyszczających wody opadowe spływające z jezdni, wykonanie nasadzeń zieleni, ogrodzenia dla zwierząt) oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (m.in. bariery energochłonne, oznakowanie poziome i pionowe, wjazdy awaryjne, przejazdy awaryjne).
10.11.2009