Nowa droga o długości 6,5 km będzie omijać Mrągowo od zachodu. Usprawni w ten sposób ruch tranzytowy, skróci czas podróży oraz wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu i polepszenie warunków życia w mieście poprzez wyprowadzenie tranzytu poza centrum. Tranzyt poprowadzony obwodnicą spowoduje zmniejszenie negatywnego oddziaływania ruchu drogowego na środowisko naturalne.
Jezdnia nowej drogi będzie miała trzy pasy ruchu (przekrój 2+1). Oznacza to, że kierowcy będą mieli na zmianę po dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Poza drogą główną wybudowane zostaną skrzyżowania obwodnicy z innymi drogami publicznymi, dwie estakady, wiadukt, kładka dla pieszych. Powstaną drogi dojazdowe i zjazdy. Przebudowane będą odcinki istniejących dróg publicznych przecinających inwestycję. Wzdłuż drogi, w sąsiedztwie terenów zabudowanych ustawione zostaną ekrany akustyczne o łącznej długości 3833 m.
Oprócz budowy zachodniej obwodnicy Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59, kontrakt obejmuje również odnowę nawierzchni bitumicznych na terenie Mrągowa i Marcinkowa oraz przebudowę skrzyżowania ulic Olsztyńskiej, Lubelskiej, Skłodowskiej, Kolejowej i Brzozowej w Mrągowie.
11.08.2009