Ogólny kosztorys GDDKiA zakładał koszt budowy na poziomie 5,7 mld złotych. Po wyłonieniu wykonawców za budowę całej 91 km autostrady GDDKiA zapłaci 3,2 mld zł. Oszczędność wyniosła 2,5 mld zł.
• Odc. „A” o długości 29,2 km; kontrakt o wartości 754,5 mln zł (przy kosztorysie 1,7 mld zł) zawarty z konsorcjum firm z liderem China Overseas Engineering Group Co. Ltd na czele
• Odc. „B” o długości 17 km, kontrakt o wartości 843,5 mln zł (przy kosztorysie 1,04 mld zł) zawarty z konsorcjum pod kierunkiem Mostostalu Warszawa SA
• Odc. „C” o długości 20 km, kontrakt o wartości 534,5 mln zł (przy kosztorysie 1,1 mld zł) zawarty z konsorcjum China Overseas Engineering Group Co. Ltd.
• Odc. „D” o długości 17,6 km, kontrakt o wartości 643,8 mln zł (przy kosztorysie 1 mld zł) zawarty z konsorcjum pod kierunkiem firmy Strabag Sp. z o.o.
• Odc. „E” o długości 7,1 km, kontrakt o wartości 425,5 mln zł (przy kosztorysie 669 mln zł) zawarty z konsorcjum pod kierunkiem Budimex-Dromex SA.
Harmonogram prac przewiduje wybudowanie pięciu odcinków autostrady Stryków - Konotopa, mających łącznie 91 km do końca maja 2012 r. Dzięki temu zapewnione będzie autostradowe połączenie Warszawa-Łódź-Poznań-Berlin. Dla skoordynowania prac na wszystkich odcinkach, 23 września br. została podpisana umowa z firmą nadzorująca projekt i budowę.
Na autostradzie A2 od Strykowa do Konotopy będzie 10 Miejsc Obsługi Podróżnych i 2 Obwody Utrzymania Autostrady. Wprowadzony zostanie zamknięty system poboru opłat, co oznacza, że bramki będą umieszczone na zjazdach z autostrady, a opłata będzie zależna od liczby przejechanych kilometrów.
***
A2 przebiega równoleżnikowo przez centralne obszary naszego kraju. Stanowi fragment drogi międzynarodowej E30, leżącej w II transeuropejskim korytarzu transportowym. Kontynuując przebieg niemieckiej autostrady A12 z Berlina, A2 na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Kukurykach. W okolicach Strykowa pod Łodzią przetnie autostradę A1. Obecnie istnieje 252-kilometrowy odcinek A2 od Nowego Tomyśla do Strykowa. Po podpisaniu w dniu 7 lipca 2009 r. umowy z wykonawcą, rozpoczęła się budowa Autostradowej Obwodnicy Mińska Mazowieckiego (woj. mazowieckie), pierwszego odcinka autostrady A2 na wschód od Warszawy.
***
AUTOSTRADA A2 STRYKÓW-KONOTOPA - podstawowe parametry:
ODCINEK A:
(długość odcinka wynosi 29 238,58 m)
Przekrój dwujezdniowy:
• Klasa techniczna – A
• Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
• Ilość pasów ruchu - 2 x (2x3,75) m
• Pas rozdziału wraz z opaskami - 11,00 m
• Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
• Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
• Kategoria ruchu - KR6
• Obciążenie - 115 kN/oś
ODCINEK B:
(długość odcinka wynosi 16 965,8 m):
Przekrój dwujezdniowy:
• Klasa techniczna – A
• Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
• Ilość pasów ruchu - 2 x (2x3,75) m
• Pas rozdziału wraz z opaskami - 11,00 m
• Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
• Pas awaryjny - 2x3,00 m
• Kategoria ruchu - KR6
• Obciążenie - 115 kN/oś
ODCINEK C:
(długość odcinka 20 034,20 m)
Przekrój dwujezdniowy:
• Klasa techniczna – A
• Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
• Ilość pasów ruchu - 2 x (2 x 3,75) m
• Pas rozdziału wraz z opaskami - 11,00 m
• Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
• Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
• Kategoria ruchu - KR6
• Obciążenie - 115 kN/oś
ODCINEK D:
(długość odcinka 17 600 m)
Przekrój dwujezdniowy:
• Klasa techniczna – A
• Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
• Ilość pasów ruchu - 2 x (2 x 3.75) m
• Pas rozdziału wraz z opaskami - 11,00 m
• Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
• Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
• Kategoria ruchu - KR6
• Obciążenie - 115 kN/oś
ODCINEK E:
(długość odcinka wynosi 7 139,67 m)
odcinek na od km 449+100 do węzła „Pruszków”
Przekrój dwujezdniowy:
• Klasa techniczna – A
• Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
• Ilość pasów ruchu - 2 x (2 x 3,75) m
• Pas rozdziału wraz z opaskami - 11,00 m
• Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
• Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
• Kategoria ruchu - KR6
• Obciążenie - 115 kN/oś
odcinek na od węzła „Pruszków” do km 454+250
Przekrój dwujezdniowy:
• Klasa techniczna – A
• Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
• Ilość pasów ruchu - 2 x (3 x 3,50) m
• Pas rozdziału wraz z opaskami - 12,00 m
• Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
• Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
• Szerokość pobocza gruntowego - 2 x 1,25 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba
lokalizacji urządzeń brd oraz ochrony środowiska
• Szerokość korony drogi - 41,50 m (lub większa j.w.)
• Kategoria ruchu - KR6
• Obciążenie - 115 kN/oś
odcinek na od km 454+250 do km 456+239,67
Przekrój dwujezdniowy:
• Klasa techniczna – A
• Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
• Ilość pasów ruchu - 2 x (4 x 3,50) m
• Pas rozdziału wraz z opaskami - 5,00 m
• Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
• Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
Szerokość pobocza gruntowego - 2 x 1,25 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba
lokalizacji urządzeń brd oraz ochrony środowiska
• Szerokość korony drogi - 41,50 m (lub większa j.w.)
• Kategoria ruchu - KR6
• Obciążenie - 115 kN/oś
28.09.2009