Wykonawcą kontraktu o wartości 1 177 634 933,70 PLN będzie konsorcjum w składzie:
• Sando Budownictwo Polska Sp. z o. o. 00-113 Warszawa ul. Emilii Plater 53 - lider
• Construcciones Sanchez Dominguez-Sando S.A. 28050 Madryt, ul. Avda. Manoteras 46 bis, 6B
• Energopol Szczecin S.A. 70-646 Szczecin ul. Św. Floriana 9/13
• Wakoz Sp. z o.o. 84-242 Luzino ul. Gen. Sikorskiego 3
• Europrojekt Gdansk Sp. z o.o. 80-680 Gdańsk ul. Nadwiślańska 55
Zadanie finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko potrwa 37 miesięcy od daty podpisania umowy.
To pierwsza warmińsko-mazurska inwestycja drogowa, która będzie realizowana
w pilotażowym systemie „Zaprojektuj i zbuduj”.
„Zaprojektuj i zbuduj” to system, który ma na celu skrócenie czasu realizacji inwestycji. Zakłada on zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji tylko jednym przetargiem na projekt i wykonanie łącznie.
Wyłoniony w przetargu wykonawca opracuje na podstawie wykonanej już wstępnej koncepcji drogi szczegółowy projekt budowlany, a po jego przygotowaniu przystąpi do budowy drogi.
Inwestycja będzie polegała na budowie ok. 26 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S-7 o przekroju poprzecznym 2x2 z szerokim pasem dzielącym umożliwiającym rozbudowę drogi do przekroju poprzecznego 2x3 oraz ok. 5 km obwodnicy Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S-51 o przekroju poprzecznym jak dla
S-7.
- Mamy nadzieję na rozpoczęcie prac jeszcze w tym roku, najdalej wiosną 2010 roku – powiedział przed podpisaniem umowy Tomasz Rudnicki, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. – To inwestycja o dużym znaczeniu, największy kontrakt realizowany kiedykolwiek na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Pozostałe parametry techniczne drogi:
- Prędkość projektowa Vp:- 100km/h ;
- Prędkość miarodajna Vm - 110 km/h;
- Szerokość jezdni - dwie jezdnie 2x2 (2x3,5 m);
- Pas dzielący - 12 m (w tym opaski 2x0,5 m);
- Szerokość pasa awaryjnego- 2x 2,50 m;
- Szerokość pobocza gruntowego: - min. 2 x 0,75 m;
- Szerokość korony drogi:- min. 32,50 m;
- Kategoria ruchu - KR6;
- Obciążenie - 115 kN/oś;
29.05.2009