Zakresem kontroli zostało objęte oznakowanie pionowe, szczególnie ograniczenia prędkości, oznakowanie kierunkowe, oznakowanie poziome i sygnalizacje świetlne. Weryfikacja jest prowadzona w celu oceny jej wpływu na efektywność i bezpieczeństwo ruchu drogowego.
GDDKiA zamierza usunąć zbyteczne, nieuzasadnione lub zbyt restrykcyjne ograniczenia prędkości, zmniejszyć zbyt rozległe obszary zabudowane, a także sprawdzić konieczność używania w konkretnych miejscach sygnalizacji świetlnych stało-czasowych lub zaprogramowanych jako „all red”, które ograniczają przepustowość drogi.
Zadanie to jest realizowane poprzez obserwację zachowań kierujących pojazdami w miejscach szczególnych i newralgicznych, głównie na skrzyżowaniach, wzniesieniach i przejściach dla pieszych.
Po uzyskaniu opinii policji oraz zatwierdzeniu (przez GDDKiA) zmienionej organizacji ruchu na podstawie wytycznych Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, oddziały GDDKiA wprowadzą zmiany w organizacji ruchu na drogach.
Do kwietnia 2009 r. opracowano zmiany w 254 projektach organizacji ruchu z czego zmienionych i zatwierdzonych przez właściwe komendy policji zostało już 179 projektów.
Przykłady:
- likwidacja znaków B-33, ograniczających prędkość – 176;
- podwyższenie prędkości dopuszczalnej – 83;
- zmiana zakresu obszaru zabudowanego – 99;
- zmiany w programach sygnalizacji świetlnej – 24;
Wdrożenie pozostałych zaprojektowanych zmian w większości planowane jest do końca I połowy 2009 roku.
23.04.2009