Wykonawcą zadania było konsorcjum firm DROMO Ostróda i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Pisza.
Zakres inwestycji objął:
Długość całej przebudowy wynosi 2,84 km, w tym nowo wybudowany odcinek - 0,8 km. Ronda mają szerokość jezdni - 6,5 m, promień zewnętrzny - 20,0m. Pierścień najazdowy ma szerokość - 1,5m.
Nowy most jest trzyprzęsłowy (3 przęsła: 29,0m+39,0m+29,0m) o długości całkowitej obiektu 98,10 m. Szerokość całkowita mostu wynosi 17,24 m, szerokość jezdni - 7 m (2x3,5m). Posadowiony jest na 2 filarach - słupach żelbetowych, monolitycznych o przekroju rombu; każdy filar natomiast jest posadowiony na 12 palach o średnicy 1200mm i długości 17m.
Zrealizowana inwestycja jest I etapem budowy nowego przebiegu dróg krajowych 58 i 63 w Piszu, który docelowo usprawni ruch tranzytowy i lokalny, skróci czas podróży oraz wpłynie na poprawę bezpieczeństwa poprzez wyprowadzenie znacznej części ruchu samochodowego poza centrum miasta. Po wybudowaniu nowego przebiegu dróg krajowych, stary przebieg zostanie przekazany miastu.
26.06.2009 r.