Umowa o dofinansowanie projektu pn.: "Zachodnia obwodnica Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59" podpisana
Umowa o dofinansowanie projektu pn.: „Zachodnia obwodnica Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59” podpisana



W piątek, 31 lipca 2009 r. w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie podpisana została umowa o dofinansowanie projektu pn.: „Zachodnia obwodnica Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59” pomiędzy GDDKiA Oddział w Olsztynie, reprezentowany przez Pana Mirosława Nicewicza – Dyrektora Oddziału i Zastępcę Dyrektora Oddziału Pana Romana Grzelkę, a Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, reprezentowaną przez Pana Dariusza Szewczyka – Wiceprezesa. To pierwsza podpisana umowa w ramach IV osi priorytetowej Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej, której celem jest poprawa dostępności i jakości powiązań komunikacyjnych województw Polski Wschodniej.

Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie miasta i gminy Mrągowo. Obwodnica pozwoli na połączenie drogi krajowej nr 59 prowadzącej z Giżycka do Rozóg z drogą krajową nr 16. Jezdnię wytyczono w nowym miejscu. Podczas prac budowlanych powstaną również połączenia z istniejącym układem drogowym oraz stworzonych zostanie 2,3 km dróg dojazdowych. Obwodnica, której całkowita długość wyniesie 6,56 km zostanie oddana do użytku w 2011 r.

Głównym celem budowy obwodnicy jest zwiększenie dostępności komunikacyjnej miasta. Wpłynie to na wzrost konkurencyjności Mrągowa jako miejsca zamieszkania i prowadzenia działalności gospodarczej. Dzięki nowej drodze ruch samochodowy zostanie wyprowadzony poza obszar zurbanizowany. Za realizację inwestycji odpowiedzialna będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie. Umowa została podpisana na kwotę 199 259 258 zł, zaś dofinansowanie z funduszy strukturalnych wynosi 95 719 840 zł.

Realizacja projektu: lata 2009 – 2011
Projektowane parametry techniczne drogi:
1. Klasa techniczna drogi - GP
2. Przekrój poprzeczny
- liczba jezdni - 2+1
- szerokość jezdni - 2x3,5 m+1x3,0
- szerokość poboczy gruntowych - 1,25÷2,0 m
3. Dopuszczalne obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
4. Prędkość projektowa - 60 km/h
5. Prędkość miarodajna - 80 km/h
6. Klasa drogowych obiektów inżynierskich - A
7. Kategoria ruchu - KR 5

P1000411.JPG  P1000412.JPG  P1000428.JPG  P1000432.JPG