Rozprawa administracyjna przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę dla drogi ekspresowej S-2 na odcinku Konotopa-Lotnisko.
Dnia 24.03.2010r. w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie odbyła się rozprawa administracyjna otwarta dla społeczeństwa przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę dla drogi ekspresowej S-2 na odcinku Konotopa-Lotnisko.
Projektowana trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z 4m pasem dzielącym oraz 2,5m pasami awaryjnymi po obu stronach trasy.
Dostępność do drogi będzie możliwa tylko poprzez węzły: Al. Jerozolimskie, Opacz, Al. Krakowska.
Wybudowane zostaną następujące obiekty inżynierskie: 1 tunel kolejowy, 10 wiaduktów w ciągu drogi głównej, 3 wiadukty w ciągu łącznic, 7 przejść poprzecznych nad lub pod drogą, 2 kładki dla pieszych.
Zgodnie z zaleceniami „Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko drogi ekspresowej nr S2, odcinek Konotopa - Lotnisko", w projekcie budowlanym drogi zostały wprowadzone następujące urządzenia ochrony środowiska: ekrany akustyczne, obustronne pasy izolacyjne z drzew i krzewów,rowy trawiaste, osadniki i zbiorniki, oczyszczające wody spływające z drogi, bezkolizyjne przejścia dla zwierząt, obustronne wygrodzenie drogi.
Inwestycja jest na etapie prowadzonego postępowania przetargowego na wybór wykonawcy robót. Planowany termin realizacji to 06.2010r. – 08.2012r. (z zapewnieniem przejezdności na 05.2012r.). Szacowana wartość robót 1 mld zł.
Jacek Kozłowski Wojewoda Mazowiecki powitał przybyłych gości. Podkreślił, że dzisiejsza rozprawa jest jednym z ostatnich etapów przed rozpoczęciem prac budowlanych. Spotkanie to jest okazją do zgłoszenia drobnych uwag do projektów, bo zasadnicze kwestie zostały przesądzone na wcześniejszych etapach.
Rozprawę poprowadził Piotr Sobucki Zastępca Dyrektora Wydziału Infrastruktury i Środowiska Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, który przedstawił porządek rozprawy a także przypomniał przebieg postępowania administracyjnego.
Projektanci z firmy „DHV Polska” Sp. z o.o. szczegółowo omówili przebieg planowanej trasy pod względem rozwiązań komunikacyjnych i środowiskowych.
Kolejnym etapem rozprawy była dyskusja. Pytania dotyczyły aspektów technicznych, rozwiązań komunikacyjnych jak i środowiskowych planowanej trasy.
Rozprawę zakończono odczytaniem i podpisaniem protokołu.
25.03.2010r.