Trasa licząca 8,8 km długości, realizowana była przez 2 lata i kosztowała 120,7 mln zł. Środki przeznaczone na budowę pochodziły z budżetu państwa.
Wykonawcą robót było konsorcjum firm: Polimex-Mostostal S.A. i Wakoz Sp. z o.o.., nadzór inwestorski pełnił: - ZBM Inwestor Zastępczy Sp. z o.o.. Projekt wykonawczy i budowlany opracowany był przez biuro projektowe Jacobs Polska Sp. z o.o.
W ramach kontraktu wykonano:
1) budowę 5 skrzyżowań umożliwiających połączenie z istniejącym układem dróg
wojewódzkich i powiatowych:
2) budowę mostu w ciągu drogi krajowej nr 60,
3) budowę mostu w ciągu drogi powiatowej nr 31343,
4) budowę 3 wiaduktów w ciągu dróg lokalnych nad projektowaną obwodnicą,
5) przebudowę odcinków dróg poprzecznych (gminnych i powiatowych) łącznie z budową
nowych odcinków,
6) rozbiórkę istniejącego mostu na rzece Osetnicy (droga powiatowa nr 31343),
7) budowę odcinków dróg dojazdowych i lokalnych zlokalizowanych najczęściej równolegle do
obwodnicy po obu jej stronach,
8) przebudowę istniejących rowów melioracyjnych kolidujących z projektowaną obwodnicą,
9) budowę przepustów drogowych na istniejących rowach melioracyjnych,
10)budowę systemu odwodnienia obwodnicy i pozostałych dróg,
11)budowę urządzeń ochrony środowiska – w tym 186m ekranów akustycznych,
12)rozbiórkę istniejących siedlisk kolidujących z obwodnicą,
13)budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej,
14)budowę oświetlenia na wszystkich skrzyżowaniach w ciągu obwodnicy,
15)wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu.
10.02.2010r