Projekt rozbudowy drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej obejmuje odcinek od Radziejowic (skrzyżowanie z DW 579) do Wolicy (skrzyżowanie z DA 721) na długości 22 km. W raporcie o oddziaływaniu na środowisko planowanej trasy analizowane były 2 warianty wraz z podwariantami. Według preferowanego przez GDDKiA wariantu trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas po stronie zewnętrznej dla każdej jezdni. Wzdłuż trasy ekspresowej wybudowane zostaną drogi serwisowe umożliwiające ruch autobusowy.
Dostępności do drogi będzie możliwa tylko w następujących węzłach: Żabia Wola, Siestrzeń i Nadarzyn. Wybudowane zostaną bądź zmodernizowane: 10 przejazdów, 5 kładek dla pieszych, 2 przejścia dla dużych zwierząt, 2 mosty (nad rz. Mrowna i Zimna Woda) i 4 MOP-y (Miejsca Obsługi Podróżnych).
Zaplanowane rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko przewidują budowę:
- ekranów akustycznych o wysokości od 4m do 8m, na długości 61 km (po obu stronach
drogi i w pasie dzielącym)
- systemu odwodnienia drogi
- przejść dla zwierząt oraz dla płazów.
Rozprawę poprowadziła Aleksandra Atłowska Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
Przedstawiony został program spotkania oraz dotychczasowy przebieg postępowania administracyjnego zmierzający do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
Elżbieta Brenda Dyrektor Oddziału w Warszawie GDDKiA, przedstawiła krótko przebieg planowanej trasy wraz z harmonogramem prac.
Projektanci z firmy „Dro-Konsult” Sp. z o.o. szczegółowo omówili rozwiązania komunikacyjne natomiast przedstawiciel firmy BPRW S.A. zagadnienia związane z ochroną środowiska projektowanej drogi.
Kolejnym etapem rozprawy była dyskusja. Pytania oraz wnioski dotyczyły rozwiązań komunikacyjnych oraz kwestii uwarunkowań środowiskowych, w szczególności ekranów akustycznych, planowanej trasy.
Rozprawę zakończono odczytaniem i podpisaniem protokołu.
18.06.2010r.