Budowa autostrady A6 na odc. Klucz - Kijewo


logospot.GIF

 

 

Nr projektu: SPOT/2.1.1/72/04

Podpisanie umowy o dofinansowanie : 1 czerwca 2005r.
Wartość projektu: 129 303 046,48 PLN
Udział Unii Europejskiej: 87 608 109,10 PLN
Oddanie do eksploatacji: wrzesień 2007r.

 

Droga krajowa nr 6 (o długości 351 km) przebiega w północnej części kraju przez województwa zachodniopomorskie oraz pomorskie i prowadzi od przejścia granicznego Kołbaskowo przez Koszalin, Słupsk, Gdynie i Gdańsk do Pruszcza Gdańskiego gdzie łączy się z drogą krajową nr 1 oraz Autostradą A1.  Droga ta jest połączeniem niezbędnym dla ruchu osobowo-towarowego między dwoma najważniejszymi ośrodkami miejskimi w północnej Polsce, tzn.: Szczecinem oraz Trójmiastem. Na jej początkowym przebiegu o długości 21,6 km tj. od granicy z Niemcami w Kołbaskowie do węzła Kijewo (połączenie z drogą ekspresową nr 3 relacji Świnoujście – Szczecin - Gorzów Wielkopolski)  droga ta posiada status autostrady (A6). Docelowo A6 ma wynosić 29 km i będzie przebiegać do węzła Rzęśnica gdzie drogi S3 oraz A6 łączą się z drogą wojewódzką nr 142,

 

Stan przed realizacją inwestycji:
Przedmiotowy odcinek drogi objęty inwestycją został wykonany w latach 1933-1942. Nawierzchnia z płyt betonowych jest bardzo zużyta, nie dostosowana do przenoszenia wymaganych dla autostrady obciążeń. Około 50% płyt jest spękanych, progi pomiędzy płytami dochodzą do 6 cm. Ze względu na niewłaściwe odwodnienie oraz duże obciążenie ruchem, stan nawierzchni gwałtownie się pogarszał. Również obiekty mostowe nie posiadały wymaganej nośności klasy A. Średniodobowy ruch w 2003 r. wynosił 9652 poj/dobę.

 

kluczkij.JPG

 

 

Główne cele projektu:

  • inwestycja obejmowała przebudowę dwóch jezdni o istniejącej nawierzchni z płyt betonowych na długości 7,6 km, na nawierzchnię bitumiczną oraz przebudowę obiektów mostowych. Celem realizacji była również przebudowa odcinka drogi nr A6  w  celu osiągnięcia następujących  parametrów:
  • nośność nawierzchni podniesiona do 115 kN/oś,
  • nośność obiektów podniesiona do klasy A,
  • zwiększenie szerokości nawierzchni do  2 jezdnie – każda jednia po 2 pasy ruchu po 3,5 m + pobocze 2,75 m.

Projekt obejmował następujące kontrakty:

 

Roboty budowlane

  • Wykonawca - Budimex-Dromex S.A.
  • Data podpisania: 26.08.2005
  • Wartość kontraktu: 114 mln PLN
  • Czas realizacji: 21 miesięcy
  • Zakończenie robót i oddanie do eksploatacji: wrzesień 2007

Zarządzanie i nadzór:

  • Wykonawca - Scott Wilson Kirkpatric & Co.Ltd.Sp. z o.o.
  • Data podpisania: 18.08.2005
  • Wartość kontraktu: 2,825 mln PLN
  • Czas realizacji umowy: 36 miesięcy