Nr projektu: SPOT/2.1.1/72/04
Podpisanie umowy o dofinansowanie : 1 czerwca 2005r.
Wartość projektu: 129 303 046,48 PLN
Udział Unii Europejskiej: 87 608 109,10 PLN
Oddanie do eksploatacji: wrzesień 2007r.
Droga krajowa nr 6 (o długości 351 km) przebiega w północnej części kraju przez województwa zachodniopomorskie oraz pomorskie i prowadzi od przejścia granicznego Kołbaskowo przez Koszalin, Słupsk, Gdynie i Gdańsk do Pruszcza Gdańskiego gdzie łączy się z drogą krajową nr 1 oraz Autostradą A1. Droga ta jest połączeniem niezbędnym dla ruchu osobowo-towarowego między dwoma najważniejszymi ośrodkami miejskimi w północnej Polsce, tzn.: Szczecinem oraz Trójmiastem. Na jej początkowym przebiegu o długości 21,6 km tj. od granicy z Niemcami w Kołbaskowie do węzła Kijewo (połączenie z drogą ekspresową nr 3 relacji Świnoujście – Szczecin - Gorzów Wielkopolski) droga ta posiada status autostrady (A6). Docelowo A6 ma wynosić 29 km i będzie przebiegać do węzła Rzęśnica gdzie drogi S3 oraz A6 łączą się z drogą wojewódzką nr 142,
Stan przed realizacją inwestycji:
Przedmiotowy odcinek drogi objęty inwestycją został wykonany w latach 1933-1942. Nawierzchnia z płyt betonowych jest bardzo zużyta, nie dostosowana do przenoszenia wymaganych dla autostrady obciążeń. Około 50% płyt jest spękanych, progi pomiędzy płytami dochodzą do 6 cm. Ze względu na niewłaściwe odwodnienie oraz duże obciążenie ruchem, stan nawierzchni gwałtownie się pogarszał. Również obiekty mostowe nie posiadały wymaganej nośności klasy A. Średniodobowy ruch w 2003 r. wynosił 9652 poj/dobę.
Główne cele projektu:
Projekt obejmował następujące kontrakty:
Roboty budowlane
Zarządzanie i nadzór: