Nr projektu: SPOT/2.1.3/78/04
Umowa o dofinansowanie nr 23/05 z dnia 26.04.2005 r.
Aneks nr 1 z dnia 22.12.2006 r. do Umowy o dofinansowanie Nr 23/05 z dnia 26.04.2005 r.
Aneks nr 2 z dnia 28.06.2007 r. do Umowy o dofinansowanie Nr 23/05 z dnia 26.04.2005 r.
Aneks nr 3 z dnia 21.04.2008 r. do Umowy o dofinansowanie Nr 23/05 z dnia 26.04.2005 r.
Wartość całkowita projektu (zgodnie z Aneksem nr 3): 17 423 837 PLN
Wartość dofinansowania UE (zgodnie z Aneksem nr 3): 12 428 512 PLN
Droga krajowa nr 68 to droga o długości tylko 12 km, leżąca na obszarze województwa lubelskiego. Trasa ta łączy przejście graniczne z Białorusią w Kukurykach z drogą krajową nr 2 w Wólce Dobryńskiej. Droga krajowa nr 68 obsługuje ciężarowy ruch tranzytowy na odcinku od drogi krajowej nr 2 do terminalu w m. Koroszczyn i do drogowego przejścia granicznego dla ruchu towarowego w m. Kukuryki. Jest odgałęzieniem międzynarodowej drogi nr 2, E-30, która obsługuje ruch tranzytowy na kierunku Berlin –Warszawa – Mińsk – Moskwa.
Celem przebudowy drogi nr 68 na odcinku Kukuryki – Wólka Dobryńska wraz z dobudową pasa postojowego, była poprawa systemu ruchu samochodowego, polepszenie warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczenie negatywnego oddziaływania ruchu pojazdów na otaczające środowisko. Realizacja projektu jest elementem dostosowania sieci transportowych w Polsce do wymogów UE poprzez poprawę bezpieczeństwa i warunków funkcjonowania transportu drogowego. Zakres projektu obejmował budowę pasa postojowego dla pojazdów ciężarowych oczekujących na odprawę graniczną wraz z rozbudową drogi krajowej nr 68 na odcinku Koroszczyn (Terminal) – Wólka Dobryńska od km 6+240 do km 11+437.
Przedsięwzięcie obejmowało:
- wzmocnienie konstrukcji istniejącej jezdni do 115 kN/oś,
- dobudowę pasa postojowego szerokości 4,0 m na odcinku od km 6+467,28 do km 11+255,28,
- przebudowę istniejących zatok autobusowych przeznaczonych dla obsługi komunikacji zbiorowej,
- budowę ciągów pieszych w rejonie zatok autobusowych,
- zapewnienie obsługi komunikacyjnej terenu przyległego do drogi,
- przedłużenie istniejących obiektów inżynierskich (przepustów),
- zapewnienie odwodnienia korpusu drogi
- uporządkowanie oznakowania poziomego i pionowego.
Roboty budowlane:
Nadzór inżyniera: