Nr projektu SPOT/2.1.3/77/04
Podpisanie umowy o dofinansowanie: 1 czerwca 2005r.
Wartość projektu: 103 266 406,26 PLN
Udział Unii Europejskiej: 68 629 846,52 PLN
Droga krajowa nr 10 to droga o długości łącznie 467 km łącząca aglomeracje szczecińską, bydgosko-toruńską oraz warszawską. Przebiega od przejścia granicznego z Niemcami w Lubieszynie, przez Szczecin, Stargard Szczeciński, Bydgoszcz, Toruń i Płońsk gdzie kończy swój przebieg łącząc się z drogą ekspresową nr 7 Płońsk – Warszawa.
Stan przed inwestycją:
Droga krajowa Nr 10 posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 7 m + 2*1 m (pobocza gruntowe), na odcinku od Szczecina do Morzyczyna i szerokości 11 m + pobocza gruntowe 0,5 m i 1,5 m za Zieleniewem na dalszym odcinku w kierunku Stargardu Szcz.
Po prawej stronie drogi biegnie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m i nawierzchni bitumicznej łączący miejscowości Morzyczyn i Zieleniewo ze Stargardem Szcz. Na trasie występują liczne zjazdy gospodarcze, przystanki autobusowe oraz skrzyżowania jednopoziomowe z drogami niższych klas. W 2003 r. średniodobowy ruch wynosił 15042 poj/dobę.
Główne cele projektu:
Inwestycja obejmowała budowę drogi dwujezdniowej po dwa pasy ruchu w obu kierunkach od km 32+121,10 do km 34+016,17 wraz z węzłem drogowym "Motaniec"; co stanowi kontynuację przekroju poprzecznego na obecnie modernizowanym odcinku DK 10 Szczecin - Kobylanka. Na dalszym odcinku do węzła "Lipnik" wybudowano drogę jednojezdniową, która docelowo stanowić będzie jezdnię południową obwodnicy Stargardu Szczecińskiego.
Celem realizacji projektu było powstanie odcinka DK Nr 10 o długości 9,93 km o następujących parametrach:
oraz 7,0m + 2x2,0m (1 jezdnia z utwardzonymi poboczami).
Projekt obejmował następujące kontrakty:
Roboty budowlane:
Zarządzanie i nadzór: