Przebudowa odcinka Machowa - Łańcut w ciągu DK 4

Pprzebudowa drogi krajowej nr 4 na odcinku machowa - Łańcut km 527 + 456,00 - 613 + 767,30



 

PRZEBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 4
NA ODCINKU MACHOWA-ŁAŃCUT KM 527+456,00 – 613+767,30

Część I. Machowa – Pilzno km 527+456 - 534+949 o długości 7493 m
   Odcinek 1 Machowa – Pilzno km 527+456 - 534+949 o długości 7493 m

Część II. Pilzno – Ropczyce km 538+256 - 561+355 o długości 23099 m
   Odcinek 2 - Pilzno – Nagawczyna km 538+256 - 552+343 o długości 14087 m
   Odcinek 3 - Nagawczyna – Ropczyce km 552+343 - 561+355 o długości 9012

Część III. Ropczyce – Klęczany km 565+454 - 578+312 o długości 12858
   Odcinek 4 - Ropczyce – Sędziszów km 565+454 - 572+594 o długości 7140
   Odcinek 5 - Sędziszów – Klęczany km 572+594 - 578+312 o długości 5718 m

Część IV. Rzeszów – Łańcut km 602+347 – 613+767,30 o długości 11420,3 m
   Odcinek 6 - Rzeszów – Łańcut km 602+347 - 613+767,30 o długości 11420,3 m

1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Przedmiotowy odcinek jest częścią drogi krajowej nr 4, która stanowi podstawowy element układu komunikacyjnego kraju, umożliwiający połączenie zachodniej i wschodniej części Polski (od granicy z Niemcami do granicy z Ukrainą) – jest częścią transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
Przebudowa odcinka ma na celu zwiększenie nośności drogi oraz wzmocnienie obiektów inżynierskich, poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, a w szczególności przebudowę skrzyżowań, budowę azyli dla pieszych, przebudowę zatok autobusowych, remont, przebudowę i budowę chodników
i ciągów pieszo-jezdnych, a także wykonanie urządzeń służących ochronie środowiska.

 

Więcej informacji o przebudowie na stronie www.machowa-lancut.pl
 

KOSZT INWESTYCJI: 575 000,00 zł (brutto)

PRZYNALEŻNOŚĆ DO PROGRAMÓW:
 
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko: Oś Priorytetowa VI Transeuropejska sieci   transportowe TEN-T (projekt, poz. 24)
  - Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 (załącznik nr1, poz.67)


ŹRÓDŁO FINANSOWANIA:
 
- 85 % Fundusz Spójności
  - 15 % budżet


LATA REALIZACJI:   2008 - 2011
ZDJĘCIA ZREALIZOWANEJ INWESTYCJI:

GDDKiA  GDDKiA 

GDDKiA  GDDKiA 

GDDKiA  GDDKiA 

GDDKiA  GDDKiA 

GDDKiA  GDDKiA  

GDDKiA  GDDKiA 

 

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

  A. ZARZĄDZANIE KONTRAKTEM
NAZWA KONTRAKTU: Zarządzanie projektem Funduszu Spójności
PRZEBUDOWA DROGI KRAJOWEJ Nr 4 NA ODCINKU MACHOWA – ŁAŃCUT KM 527+456 – 613+767,30, wraz z nadzorem nad realizacją robót.
WYKONAWCY: KONSULTANT - Konsorcjum firm

1. LIDER - ECM Group Polska Sp. z o.o. Warszawa Al. Jerozolimskie 44

2. PARTNER – Budownictwo Drogowe Altkom Sp. z o.o. z/s w Doniecku ul. Szachtirów Donbasu 163

Przedstawiciel – Aleksander Dżoga Prezes Zarządu ECM Group Polska

 

  B. WYKONAWCY ROBÓT
CZĘŚĆ I - Machowa – Pilzno km 527- 534+949
             • Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o.
             • Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty - Łódź” S.A.
             • Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o.o. w Jaśle.

Wartość realizowanych robót - 53 936 989,98 PLN
Umowa zawarta dnia: 05.08.2008r.
CZĘŚĆ II – Pilzno – Ropczyce km 538+256 - 561+355
              • SKANSKA S.A.

Wartość realizowanych robót - 278 764 989,08 PLN
Umowa zawarta dnia: 01.07.2008r
CZĘŚĆ III - Ropczyce – Klęczany km 565+454 - 578+312
                  Konsorcjum firm:
                   • Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i
                   Mostów Sp. z o.o.
                   • STRABAG Sp. z o.o.

Wartość realizowanych robót - 108 533 770,45 PLN
Umowa zawarta dnia: 17.07.2008r
CZĘŚĆ IV – Rzeszów – Łańcut km 602+347 – 613+767,30
                  Konsorcjum firm:
                  • Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S. A.
                  • Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Leżajsku S. A.
                  • Lubaczowskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.
                  • INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o.

Wartość realizowanych robót - 91 956 717,67 PLN
Umowa zawarta dnia: 30.07.2008r.

3. LOKALIZACJA INWESTYCJI

Odcinek drogi krajowej Nr 4 od km 527+456,00 do km 613+767,30
{}

 

4. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW

KLASA TECHNICZNA: GP
KATEGORIA RUCHU:

KR 5

NOŚNOŚĆ: 115 kN/oś
NOŚNOŚĆ OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH: klasa "A" wg PN-85/S-10030
ILOŚĆ PRZEBUDOWYWANYCH   OBIEKTÓW MOSTÓW/ WIADUKTÓW/TUNELI/ESTAKAD (SZT.): : 8 / 2 / 0 / 0 dodatkowo 78 przepustów (w tym 2 likwidowane)


5. INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAAWANSOWANIA PROJEKTU

A. INFORMACJA DOTYCZĄCA SPRAW FORMALNO PRAWNYCH

Pozwolenia na   budowę

Wymagana ilość pozwoleń  - 84 szt

Uzyskano do dnia 30.07.2008r  83 prawomocne decyzje o pozwoleniu na budowę

Zgłoszenia robót

 

Dokonano 83 zgłoszeń robót budowlanych

Dla zasadniczych robót drogowych dokonano zgłoszeń w 2005r.

 

Pozwolenia wodno-prawne

Uzyskano 118 decyzji o pozwoleniu wodno-prawnym

Zezwolenia na wycinki drzew

Uzyskano 15 decyzji na wycinkę drzew

 

B. INFORMACJA O ZAAWANSOWANIU ROBÓT BUDOWLANYCH

CZĘŚĆ I

  

Machowa – Pilzno

Przekazanie placu budowy:         02.09.2008r

Rozpoczęcie robót:                    04.09.2008r

CZĘŚĆ II

 

Pilzno –  Ropczyce

Przekazanie placu budowy:         29.07.2008r

Rozpoczęcie robót:                    31.07.2008r   

Rozpoczęto roboty przygotowawcze, urządzono zaplecza budowy, rozpoczęto zasadnicze roboty drogowe i mostowe.

CZĘŚĆ III

Ropczyce – Klęczany

Przekazanie placu budowy:         12.08.2008r

Rozpoczęcie robót:                    14.08.2008r  

Rozpoczęte zostały roboty przygotowawcze

CZĘŚĆ IV

Rzeszów – Łańcut

Przekazanie placu budowy:         27.08.2008r

Rozpoczęcie robót:                    29.08.2008r