Podstawowy zakres robót związanych z budową autostrady A2 na odcinkach Konin-Koło i Koło-Dąbie:
§ budowa
§ budowa 48 obiektów mostowych,
w tym:
§ 9 obiektów w ciągu autostrady (6 mostów autostradowych i 3 wiaduktów autostradowych)
§ 26 wiaduktów drogowych
§ 4 mostów drogowych
§ 5 przejazdów gospodarczych pod autostradą
§ 2 wiaduktów ekologicznych
§ 1 kładki dla pieszych
§ 1 przepustu autostradowego
§ budowa 6 miejsc obsługi podróżnych (MOP) w miejscowościach Kuny, Leonia, Łęka, Police, Sobótka i Cichmiana;
§ budowa Obwodu Utrzymania Autostrady w miejscowości Żdżary;
§ wyprodukowanie i wbudowanie blisko 900 tys. Mg mieszanek mineralno-bitumicznych;
§ wykonanie 2,3 mln m3 wykopów;
§ wykonanie 4,9 mln m3 nasypów;
§ przebudowa łącznie blisko
Podstawowe parametry techniczne autostrady
Prędkość projektowa -
Klasa techniczna drogi - „A”
Kategoria ruchu - KR6
Obciążenie - 115 kN/oś
Szerokość jezdni - dwa pasy po
Szerokość pasa awaryjnego -
Szerokość korony -
Szerokość pasa dzielącego -
Szerokość pobocza gruntowego -
Skrajnia obiektów - 4,7 m
Konstrukcja jezdni autostrady |
§ warstwa ścieralna gr. § warstwa wiążąca gr. § warstwa podbudowy zasadniczej gr. § warstwa podbudowy pomocniczej gr. § grunt stabilizowany cementem gr. § warstwa mrozoochronna gr.
Działania na rzecz środowiska naturalnego: · Ustawienie ponad · Wykonanie łącznie 34 przepustów dla drobnych zwierząt; · Wykonanie 2 wiaduktów ekologicznych nad autostradą dla większych zwierząt; · Wykonanie ponad · tzw. działania kompensacyjne (w związku z przejściem autostrady przez obszary sieci Natura · Wykonanie obiektów mostowych nad rzekami i ciekami wodnymi w taki sposób, aby umożliwić zwierzętom swobodne przemieszczanie się pod obiektami wzdłuż dolin rzecznych. Finansowanie Budowa autostrady A2 współfinansowana jest przez: Ø Unię Europejską w ramach Funduszu Spójności (planowany udział Funduszu Spójności: 82%), Ø Europejski Bank Inwestycyjny w ramach pożyczki, Ø budżet państwa. Autostradę A2 Konin-Dąbie projektowali: BIURA PROJEKTOWE Odcinek Konin – Koło Konsorcjum Transprojekt Gdański sp. z o.o. / Krakowskie Biuro Projektów Dróg i Mostów "Transprojekt" sp. z o.o. Odcinek Koło - Dąbie Poznańskie Biuro Projektów Dróg i Mostów „Transprojekt” Sp. z o.o. (obecnie: Scott Wilson Sp. z o.o.) PROJEKTANCI ważniejszych obiektów:
Konin-Koło: inż. Stanisław Dobranowski (Krakowskie Biuro Projektów Dróg i Mostów "Transprojekt" sp. z o.o), km 257+560 – 271+000 mgr inż. Zenon Ryż (Transprojekt Gdański sp. z o.o.), km 271+000 – 285+000 Koło-Dąbie: inż. Krzysztof Rabiega (Poznańskie Biuro Projektów Dróg i Mostów „Transprojekt” Sp. z o.o), km 285+000 + 303+145,32
mgr inż. Ewa Kordek (Transprojekt Gdański sp. z o.o.)
główny projektant – mgr inż. Tomasz Bączyk (Poznańskie Biuro Projektów Dróg i Mostów „Transprojekt” Sp. z o.o.)
mgr inż. Krzysztof Fidler (Poznańskie Biuro Projektów Dróg i Mostów „Transprojekt” Sp. z o.o.) WYKONAWCY Odcinek Konin - Koło: Konsorcjum Strabag AG / Mota-Engil, Engenharia e Construcao, S.A. Odcinek Koło – Dąbie: Konsorcjum Strabag AG / Mota-Engil, Engenharia e Construcao, S.A. / Hermann Kirchner GmbH & Co.KG Bauunternehmung Główni PODWYKONAWCY
|