Zachodnia obwodnica Gorzowa Wlkp. (II etap) o długości
1. Węzeł Małyszyn – na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 130 (Gorzów – Baranówko);
2. Węzeł Wieprzyce – na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 132 (Gorzów – Kostrzyn);
3. Węzeł Zakanale – na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22.
Charakterystycznym elementem obwodnicy i jednocześnie bardzo atrakcyjnym ze względu na swoją nietypową konstrukcję, jest most łukowy w Wieprzycach o długości niemal
Trasa wkomponowana została w jedno z gorzowskich wzgórz. Na długości ok.
Inwestorem tego zadania jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace przygotowawcze (archeologia, wykupy gruntów, odszkodowania) pochłonęły 6.811.251 PLN.
Wykonawcą - konsorcjum Strabag Sp. z o.o./Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o. Koszt budowy to 183.343.089,62 PLN (brutto).
Zakres robót objętych zadaniem obejmuje również m.in. budowę dróg poprzecznych, zbiorczych i dojazdowych, budowę 7 obiektów inżynierskich, w tym 4 wiaduktów w ciągu obwodnicy i 3 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych, których parametry uwzględniają przebieg planowanej drugiej jezdni obwodnicy. Na trasie wykonano przepusty gospodarcze, zbiorniki odparowujące, urządzenia służące ochronie środowiska oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym.
I etap Zachodniej Obwodnicy miasta Gorzowa Wlkp. – część południową oddaną do użytku w 2003 roku– wybudowała firma Berger Bau za kwotę 5.988.770,51 EUR. Zleceniodawcą i inwestorem I etapu było miasto Gorzów Wlkp. Władze miasta sfinansowały również dokumentację techniczną na całe zadanie (I i II etap) pn. „Zachodnia Obwodnica Gorzowa Wlkp.” kwotą 4,4 mln PLN.