Zdaniem inżyniera kontraktu, wszystko idzie zgodnie z planem, obecnie zaawansowanie robót wynosi ponad 80%.
Jako pierwsze zostaną ukończone 4 obiekty mostowe, na które kierowcy wjadą wcześniej, tzn. zanim zostanie oddana do użytku cała obwodnica. Stanie się tak, dlatego że pełnić będą one rolę objazdu w końcowej fazie budowy umożliwiając tym samym kontynuację prac na trasie zasadniczej.
Do dokończenia wykonawca ma głównie roboty nawierzchniowe - ułożenie częściowo warstwy wiążącej oraz warstwę ścieralną na całej długości, wykończeniowe tj. umocnienie skarp, obsadzenie zielenią, ustawianie barier i ogrodzenia drogi oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.
Zgodnie z założeniami już w miesiącu wrześniu użytkownicy drogi będą mogli swobodnie i bezpiecznie korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej.
Przypomnijmy:
Nowobudowana część obwodnicy Nowej Soli o długości
Koszt przygotowania inwestycji wyniósł ok. 14,5 mln zł. Natomiast koszt budowy to 137,7 mln zł.
W temacie S3
Rozpoczęta przez Oddział szczeciński budowa fragmentów drogi ekspresowej S3 nie jest, jak to w mediach niejednokrotnie podkreślano, początkiem budowy „eski”. W lubuskim oddane w ostatnich latach do użytku obwodnice Międzyrzecza i Gorzowa Wlkp. oraz budowana obecnie obwodnica Nowej Soli stanowią w sumie ponad