Remont nawierzchni drogi krajowej nr 6 w miejscowości Nowogard



Nazwa:Remont nawierzchni drogi krajowej Nr 6 na odcinku m. Nowogard od km 40+195 do km 46+100

Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie. Miejscowości: Olchowo, Nowogard

Opis:

  • stan istniejący
      Zadanie wchodzi w zakres inwestycji pn. Przebudowa drogi krajowej nr 6 na odcinku Goleniów - Nowogard obejmującej:
      Etap I:
      - Kontrakt I: Nr PL0009-06.L001 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin od km od km 25+200 do km 29+800",
      - Kontrakt II: Nr PL0009-06.L002 "Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6 od km 66+300 do km 72+000",
      Etap II:
      - Kontrakt Nr PL0108-14 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Bodzęcin - Redostowo od km 29+800 do km 34+644",
      Etap III:
      - Kontrakt I: Nr PL2002/000-606.13 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195",
      - Kontrakt II: "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997",
      - Kontrakt III: "Remont nawierzchni drogi krajowej Nr 6 na odcinku m. Nowogard od km 40+195 do km 46+100",
      - Kontrakt IV: "Remont nawierzchni drogi krajowej nr 6 - obejście Goleniowa od km 21+608 do km 25+200".

      Remont nawierzchni będzie kontynuacją modernizowanego odcinka objętego Kontraktem I Etapu III. Prowadzony będzie na odcinku przejścia przez miejscowość Nowogard.
      Konstrukcja nawierzchni, jej niewystarczające parametry techniczne oraz zły stan techniczny wymagają dostosowania do wymogów dzisiejszego ruchu drogowego. Ujednolicenie parametrów geometrycznych i technicznych nawierzchni pozwoli na oddanie kolejnego 3,6 km wyremontowanego odcinka do ruchu.
  • cel i uzasadnienie projektu
      Realizacja przebudowy drogi krajowej Nr 6 ma na celu rozbudowę infrastruktury drogowej i dostosowanie parametrów drogi do wymagań UE i NATO w zakresie dopuszczalnej nośności nawierzchni i obiektów mostowych oraz spełnienie priorytetów określonych w "Partnerstwie dla Członkostwa".

      Bezpośrednimi celami zadania jest:
      • poprawa parametrów ruchu na drodze,
      • poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego,
      • poprawa stanu nawierzchni.

  • ogólny opis zadania

      Jako początek odcinka drogi krajowej Nr 6 przyjęto km 40+195, który znajduje się poza terenem zabudowy, przed skrzyżowaniem z drogą powiatową do m. Wyszomierz. Kończy się on w km 46+100 za miejscowością Nowogard dowiązaniem do projektowanego wzmocnienia drogi na odcinku Nowogard - Płoty. Wyłączono wykonany w 2001 r., a będący w dobrym stanie technicznym odcinek skrzyżowania od km 43+947 do km 44+118.
      Zakres robót obejmuje wykonanie na obszarze niezabudowanym wzmocnienia nawierzchni przez rozebranie istniejących warstw z betonu asfaltowego oraz warstw smołowych do istniejącej podbudowy z tłucznia kamiennego i ułożenie nowych warstw konstrukcyjnych oraz na terenie miejskim sfrezowanie istniejących warstw nawierzchni średnio 5 cm i ułożenie nowych konstrukcyjnych.
      Z robotami remontowymi związane jest również wykonanie oznakowania poziomego i wymiana oraz uzupełnienie oznakowania pionowego.
      Prace obejmują roboty przygotowawcze i ziemne, wykonanie odwodnienia korpusu drogowego, wykonanie górnej warstwy podbudowy metodą recyklingu na zimno, wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni oraz chodników z kostki brukowej.

  • główne parametry techniczne
      droga główna
      - klasa drogi: "Gp"
      - prędkość projektowa: 80 km/h
      - kategoria ruchu: KR 5
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
      - szerokość jezdni: 7.5 m jezdnia + 2 x 1.5 m pobocza

    Zakres robót:
      Długość całego odcinka objętego przebudową wynosi 3,6 km.

      Zakres robót obejmuje:
      - wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz budowa nowej nawierzchni,
      - frezowanie i rozebranie istniejących warstw z betonu asfaltowego oraz warstw smołowych,
      - remont istniejących chodników (wymiana krawężników, obrzeży i nawierzchni),
      - wykonanie nowych warstw ścieralnych na istniejących w pasie drogowym zatokach postojowych, parkingach i zatokach autobusowych,
      - oznakowanie poziome i pionowe,
      - oczyszczenie istniejących przepustów
      - plantowanie skarp i poboczy.

    Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
      Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
      Pracownia Projektowa w Szczecinie

    Okres realizacji zadania:
      Planowany termin rozpoczęcia robót: 07.2005 r.
      Planowany termin zakończenia robót: 12.2005 r.

    Finansowanie:
      Zadanie finansowane będzie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.