Modernizac ...
Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195
Nazwa: Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195
Kontrakt Nr: 2002/000-606.13
Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie. Miejscowości: Kikorze, Olchowo.
Opis:
stan istniejący
Realizowane zadanie wchodzi w zakres inwestycji pn. Przebudowa drogi krajowej nr 6 na odcinku Goleniów - Nowogard obejmującej:
Etap I:
- Kontrakt I: Nr PL0009-06.L001 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin od km od km 25+200 do km 29+800",
- Kontrakt II: Nr PL0009-06.L002 "Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6 od km 66+300 do km 72+000",
Etap II:
- Kontrakt Nr PL0108-14 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Bodzęcin - Redostowo od km 29+800 do km 34+644",
Etap III:
- Kontrakt I: Nr PL2002/000-606.13 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195",
- Kontrakt II: "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997",
- Kontrakt III: "Remont nawierzchni drogi krajowej Nr 6 na odcinku m. Nowogard od km 40+195 do km 46+100",
- Kontrakt IV: "Remont nawierzchni drogi krajowej nr 6 - obejście Goleniowa od km 21+608 do km 25+200".
Przebudowa odcinka stanowi kontynuację modernizacji drogi krajowej nr 6 zakończonej etapem II w km 34+644.
Przed przystąpieniem do realizacji robót konstrukcja nawierzchni, jej niewystarczające parametry techniczne (nośność, szerokość, promienie łuków poziomych) oraz zły stan techniczny wymagały dostosowania do wymogów dzisiejszego ruchu drogowego. Ujednolicenie parametrów geometrycznych i technicznych nawierzchni pozwoli na oddanie kolejnego 4,2 km wyremontowanego odcinka do ruchu.
cel i uzasadnienie projektu
Realizacja przebudowy drogi krajowej Nr 6 ma na celu rozbudowę infrastruktury drogowej i dostosowanie parametrów drogi do wymagań UE i NATO w zakresie dopuszczalnej nośności nawierzchni i obiektów mostowych oraz spełnienie priorytetów określonych w "Partnerstwie dla Członkostwa".
Bezpośrednimi celami zadania jest:
- poprawa parametrów ruchu na drodze:
- podniesienie nośności nawierzchni do 115 kN/oś,
- zwiększenie szerokości nawierzchni do 7.0+2*2.0,
- zwiększenie przepustowości drogi,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego,
- poprawa stanu nawierzchni,
- wyeliminowanie zagrożeń ekologicznych.
- ogólny opis zadania
Zakres robót obejmuje przebudowę odcinka drogi krajowej nr 6 pomiędzy Kikorzem a Olchowem. Początek modernizowanego odcinka drogi przyjęto w km 35+997, który znajduje się za skrzyżowaniem na Osinę. Prace obejmują wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz poszerzenie istniejącej jezdni wraz z budową poboczy utwardzonych. Wybudowana zostanie droga wspomagająca przed Olchowem oraz przebudowane zostanie skrzyżowanie na Kościuszki z miejscem wydzielonym dla pojazdów skręcających w lewo. Przewidziano również budowę zatok autobusowych i chodników. Koniec przebudowanej drogi przyjęto w km 40+195.
- główne parametry techniczne
droga główna
- klasa drogi: "S"
- prędkość projektowa: 100 km/h
- kategoria ruchu: KR 5
- obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
- szerokość jezdni: 7.0 m jezdnia + 2 x 2.0 m pobocza utwardzone + 2 x 0.75 m pobocza gruntowe
- wpływ na stan środowiska naturalnego
Ochrona przed hałasem
W celu spełnienia wymogów i standardów jakości środowiska w zakresie ochrony przed hałasem przewidziano ustawienie ekranów akustycznych.
Szata roślinna
W ramach rekompensaty za usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami nasadzonych zostanie 242 szt. drzew.
Ścieki opadowe
Wymogi ochrony środowiska w zakresie ochrony wód powierzchniowych i podziemnych uwzględniono przyjmując następujące rozwiązania projektowe:
- udrożnienie istniejących i budowa nowych rowów przydrożnych,
- budowa nowych przepustów drogowych z rur żelbetowych przy drodze głównej,
- budowa przepustów pod zjazdami leśnymi,
- budowa kanalizacji deszczowej,
- budowa zespołów oczyszczających (separatory i piaskowniki) w miejscach odprowadzenia wód spływających z nawierzchni do odbiorników.
Zakres robót:
Długość całego odcinka objętego przebudową wynosi 4,2 km.
Zakres robót wykonywanych:
- część drogowa
- wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz budowa nowej nawierzchni
- budowa poboczy utwardzonych szerokości 2 x 2,0 m,
- budowa przepustów śr. 100 cm
- przebudowa kanalizacji deszczowej
- budowa zbiorników retencyjnych
- oznakowanie poziome i pionowe
- zieleń drogowa
- część branżowa
- przebudowa napowietrznej linii energetycznych
- przebudowa kablowych linii telekomunikacyjnych
- przebudowa podziemnych linii wodociągowych
- przebudowa podziemnych linii gazowych
Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
Pracownia Projektowa Dróg i Mostów DIM
ul. Sosnowa 6a,71-468 Szczecin
Okres realizacji zadania:
Termin rozpoczęcia robót: 12.11.2004 r.
Planowany termin zakończenia robót: 12.11.2005 r.
Zadanie realizuje konsorcjum firm:
Lider:
Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A.
ul. Górna 2/1, 72-200 Nowogard
Partner:
NCC AB
Vallgatan 3, 170 80 Solna, Szwecja
Partner:
NCC Roads Sp. z o.o.
ul. Lotników 1D, 73-102 Stargard Szczeciński
Nadzór inwestorski pełni konsorcjum:
Przedsiębiorstwa Budowy Tras Komunikacyjnych "TRAKT"
oraz
Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych "EKO-INWEST" S.A.
ul. Energetyków 9, 70-656 Szczecin
Finansowanie:
Zadanie finansowane jest przez:
- Unię Europejską z Programu Współpracy Przygranicznej Polska - Niemcy Phare 2002 zgodnie z Memorandum Finansowym z dnia 09.12.2002 r.,
- Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.