Modernizac ...
Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195

Nazwa: Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195

Kontrakt Nr: 2002/000-606.13

Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie. Miejscowości: Kikorze, Olchowo.

Opis:

  • stan istniejący
      Realizowane zadanie wchodzi w zakres inwestycji pn. Przebudowa drogi krajowej nr 6 na odcinku Goleniów - Nowogard obejmującej:
      Etap I:
      - Kontrakt I: Nr PL0009-06.L001 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin od km od km 25+200 do km 29+800",
      - Kontrakt II: Nr PL0009-06.L002 "Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6 od km 66+300 do km 72+000",
      Etap II:
      - Kontrakt Nr PL0108-14 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Bodzęcin - Redostowo od km 29+800 do km 34+644",
      Etap III:
      - Kontrakt I: Nr PL2002/000-606.13 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195",

      - Kontrakt II: "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997",
      - Kontrakt III: "Remont nawierzchni drogi krajowej Nr 6 na odcinku m. Nowogard od km 40+195 do km 46+100",
      - Kontrakt IV: "Remont nawierzchni drogi krajowej nr 6 - obejście Goleniowa od km 21+608 do km 25+200".

      Przebudowa odcinka stanowi kontynuację modernizacji drogi krajowej nr 6 zakończonej etapem II w km 34+644.
      Przed przystąpieniem do realizacji robót konstrukcja nawierzchni, jej niewystarczające parametry techniczne (nośność, szerokość, promienie łuków poziomych) oraz zły stan techniczny wymagały dostosowania do wymogów dzisiejszego ruchu drogowego. Ujednolicenie parametrów geometrycznych i technicznych nawierzchni pozwoli na oddanie kolejnego 4,2 km wyremontowanego odcinka do ruchu.
  • cel i uzasadnienie projektu
      Realizacja przebudowy drogi krajowej Nr 6 ma na celu rozbudowę infrastruktury drogowej i dostosowanie parametrów drogi do wymagań UE i NATO w zakresie dopuszczalnej nośności nawierzchni i obiektów mostowych oraz spełnienie priorytetów określonych w "Partnerstwie dla Członkostwa".

      Bezpośrednimi celami zadania jest:
      • poprawa parametrów ruchu na drodze:
        - podniesienie nośności nawierzchni do 115 kN/oś,
        - zwiększenie szerokości nawierzchni do 7.0+2*2.0,
        - zwiększenie przepustowości drogi,
      • poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego,
      • poprawa stanu nawierzchni,
      • wyeliminowanie zagrożeń ekologicznych.

  • ogólny opis zadania

      Zakres robót obejmuje przebudowę odcinka drogi krajowej nr 6 pomiędzy Kikorzem a Olchowem. Początek modernizowanego odcinka drogi przyjęto w km 35+997, który znajduje się za skrzyżowaniem na Osinę. Prace obejmują wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz poszerzenie istniejącej jezdni wraz z budową poboczy utwardzonych. Wybudowana zostanie droga wspomagająca przed Olchowem oraz przebudowane zostanie skrzyżowanie na Kościuszki z miejscem wydzielonym dla pojazdów skręcających w lewo. Przewidziano również budowę zatok autobusowych i chodników. Koniec przebudowanej drogi przyjęto w km 40+195.

  • główne parametry techniczne
      droga główna
      - klasa drogi: "S"
      - prędkość projektowa: 100 km/h
      - kategoria ruchu: KR 5
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
      - szerokość jezdni: 7.0 m jezdnia + 2 x 2.0 m pobocza utwardzone + 2 x 0.75 m pobocza gruntowe
  • wpływ na stan środowiska naturalnego

      Ochrona przed hałasem
      W celu spełnienia wymogów i standardów jakości środowiska w zakresie ochrony przed hałasem przewidziano ustawienie ekranów akustycznych.
      Szata roślinna
      W ramach rekompensaty za usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami nasadzonych zostanie 242 szt. drzew.
      Ścieki opadowe
      Wymogi ochrony środowiska w zakresie ochrony wód powierzchniowych i podziemnych uwzględniono przyjmując następujące rozwiązania projektowe:

      • udrożnienie istniejących i budowa nowych rowów przydrożnych,
      • budowa nowych przepustów drogowych z rur żelbetowych przy drodze głównej,
      • budowa przepustów pod zjazdami leśnymi,
      • budowa kanalizacji deszczowej,
      • budowa zespołów oczyszczających (separatory i piaskowniki) w miejscach odprowadzenia wód spływających z nawierzchni do odbiorników.
    Zakres robót:
      Długość całego odcinka objętego przebudową wynosi 4,2 km.

      Zakres robót wykonywanych:
    • część drogowa
      - wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz budowa nowej nawierzchni
      - budowa poboczy utwardzonych szerokości 2 x 2,0 m,
      - budowa przepustów śr. 100 cm
      - przebudowa kanalizacji deszczowej
      - budowa zbiorników retencyjnych
      - oznakowanie poziome i pionowe
      - zieleń drogowa

    • część branżowa
      - przebudowa napowietrznej linii energetycznych
      - przebudowa kablowych linii telekomunikacyjnych
      - przebudowa podziemnych linii wodociągowych
      - przebudowa podziemnych linii gazowych
    Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
      Pracownia Projektowa Dróg i Mostów DIM
      ul. Sosnowa 6a,71-468 Szczecin

    Okres realizacji zadania:
      Termin rozpoczęcia robót: 12.11.2004 r.
      Planowany termin zakończenia robót: 12.11.2005 r.

    Zadanie realizuje konsorcjum firm:
      Lider:
      Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A.
      ul. Górna 2/1, 72-200 Nowogard
      Partner:
      NCC AB
      Vallgatan 3, 170 80 Solna, Szwecja
      Partner:
      NCC Roads Sp. z o.o.
      ul. Lotników 1D, 73-102 Stargard Szczeciński

    Nadzór inwestorski pełni konsorcjum:
      Przedsiębiorstwa Budowy Tras Komunikacyjnych "TRAKT"
      oraz
      Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych "EKO-INWEST" S.A.
      ul. Energetyków 9, 70-656 Szczecin

    Finansowanie:
      Zadanie finansowane jest przez:
    • Unię Europejską z Programu Współpracy Przygranicznej Polska - Niemcy Phare 2002 zgodnie z Memorandum Finansowym z dnia 09.12.2002 r.,
    • Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.


    plan02.jpg  P2020010.jpg  zdj_nr_15.jpg  zdj_nr_7.jpg  P4010028.jpg  zdj_nr_10.jpg  P5200063.jpg  P4250020.jpg  P6130019.jpg