Modernizacja drogi krajowej nr 10 na odcinku Szczecin - Stargard Szczeciński
Modernizacja drogi krajowej nr 10 Szczecin - Bydgoszcz na odcinku Szczecin - Stargard Szczeciński od km 0+000 do km 5+980

Nazwa: Modernizacja drogi krajowej nr 10 Szczecin - Bydgoszcz na odcinku Szczecin - Stargard Szczeciński od km 0+000 do km 5+980

Kontrakt Nr: 82

Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie. Miejscowość: Szczecin

Opis:
  • cel i uzasadnienie projektu
      Przebudowywany odcinek (ok. 6 km) drogi krajowej nr 10 stanowił najbardziej obciążony w tutejszym regionie fragment drogi krajowej. Małe promienie łuków poziomych na terenie miejskim powodowały ograniczenie prędkości pojazdów do 50 km/h. Katastrofalny stan istniejącego mostu łukowego na rzece Płoni stanowił stałe zagrożenie dla ruchu pojazdów i pieszych. Duża wypadkowość na odcinku poza miejskim uzasadniała w poważnym stopniu konieczność budowy II jezdni na tym odcinku drogi nr 10.

  • ogólny opis zadania

      Zadanie obejmowało budowę drugiej jezdni wraz z budową mostu na rzece Płoni oraz budowę wiaduktu drogowego pod drogą nr 10 w rejonie skrzyżowania do m. Niedźwiedź. Przebudowane zostały urządzenia infrastruktury technicznej (sieć energetyczna i teletechniczna). Dokonano również nasadzeń zieleni oraz przebudowy kolidujących sieci i urządzeń uzbrojenia terenu.


  • główne parametry techniczne
      droga główna
      - klasa drogi: droga ekspresowa dwujezdniowa
      - prędkość projektowa: 60 km/h (odcinek miejski) i 100 km/h (odcinek pozamiejski)
      - kategoria ruchu: KR ...
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
      - szerokość jezdni: 7,0 m jezdnia + 2,5 m pas awaryjnego postoju + 0,5 m opaska wewnętrzna

      obiekty
      most przez rzekę Płonia
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 2x3,5 m jezdnia
      - długość: 68,0 m
      - konstrukcja: czteroprzęsłowa z prefabrykatów strunobetonowych typu "KUJAN"
      - posadowienie: pale wilkośrednicowe

      wiadukt nad przejazdem gospodarczym w km 4+950,40
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 2x3,5 m jezdnia + 2,5 m pas awaryjnego postoju + 1,0 m opaska wewnętrzna
      - długość: 9,6 m
      - konstrukcja: jednoprzęsłowa z prefabrykatów strunobetonowych typu "KUJAN"
      - posadowienie: bezpośrednie

    Zakres robót:
      Łączna długość nowego odcinka drogi wynosi 6 km.

      Zakres wykonanych robót:
      - przebudowa dwujezdniowej ulicy szer. 2 x 7,00 m z chodnikami szerokości minimum 2,0 m na długości 0,6 km,
      - budowa drugiej jezdni szerokości 7,0 m z krawężnikami na długości 0,4 km,
      - budowa drugiej jezdni szerokości 7,0 m oraz pasa awaryjnego postoju szerokości 2,5 m na długości 5,0 km,
      - budowa dwóch czteroprzęsłowych mostów nad rzeką Płonią (pod każdą jezdnią osobny),
      - budowa wiaduktu w ciagu drogi nr 10 nad przejazdem gospodarczym (światło 8,0 m z belek typu "Kujan"),
      - budowa kanalizacji deszczowej na długości 1,0 km,
      - przebudowa oświetlenia ulicznego na długości 0,6 km,
      - budowa oświetlenia ulicznego na długości 0,4 km wraz z budową kabla zasilającego na długości 1,6 km,
      - przebudowa sieci telekomunikacyjnej miejscowej na długości 0,6 km,
      - przebudowa kabla telekomunikacji międzymiastowej na długości 6,0 km,
      - budowa wodociągu na długości 0,8 km,
      - budowa zbiorników odparowujących szt. 6,
      - montaż 9 separatorów,
      - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego drogi dwujezdniowej na długości 6,0 km.

    Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
      TRANSPROJEKT GDAŃSKI Sp. z o.o.
      Pracownię Projektową w Szczecinie
      ul. Cyryla i Metodego 9a, 71-522 Szczecin

    Okres realizacji zadania:
      Termin rozpoczęcia robót: 06.09.2002 r.
      Termin zakończenia robót: 11.2004 r.
      Obiekt oddano do użytku: 10.12.2004 r.

    Zadanie realizowało konsorcjum firm:
      Szczecińskie Przedsiębiorstwo Budowlane PRZEMBUD Sp. z o.o.
      ul. Pomorska 34, 70-812 Szczecin
      oraz
      Przedsiębiorstwo Eksploatacji Dróg i Mostów PEDIM S.A.
      ul. Gdańska 12B, 70-661 Szczecin

    Nadzór inwestorski pełniło konsorcjum firm:
      PUI "EKO-INWEST" S.A.
      ul. Gerarda Merkatora 7, 70-767 Szczecin
      oraz
      PBTK "TRAKT"
      ul. Energetyków 9, 70-656 Szczecin

    Finansowanie:
      Inwestycja była finansowana ze środków budżetu państwa w części:

      • zamiejskiej przez GDDKiA Warszawa
      • miejskiej przez Urząd Miasta Szczecina,

      przy udziale środków Banku Światowego w ramach pożyczki Banku Światowego 4236-0-1 POL II Projekt Drogowy.