Budowa obwodnicy Stargardu Szczecińskiego w ciągu drogi S10


Nazwa: Budowa obwodnicy Stargardu Szczecińskiego w ciągu drogi S-10

Lokalizacja:
- województwo: zachodniopomorskie
- powiat: stargardzki
- gmina: Kobylanka, Stargard Szczeciński
- długość inwestycji: 13,43 km (od km 40+489,155 do km 53+920,18)
- nr drogi: krajowa nr S-10


Opis:

  • stan istniejący

    • Obecnie przejazd przez miasto Stargard jest bardzo uciążliwy. Odbywa się przez teren zabudowany, z wieloma utrudnieniami w ruchu z uwagi na liczne przejścia dla pieszych i sygnalizacje świetlne. Nawierzchnia drogi jest zniszczona i nie przystosowana do przenoszenia nacisków 115 kN/oś. Średni dobowy ruch pojazdów wynosi około 15 000.


  • cel inwestycji

    • Znaczny ruch tranzytowy przez centrum miasta Stargard i bardzo duży ruch lokalny stwarzają duże zagrożenie i dla mieszkańców i dla użytkowników drogi. Inwestycja stanowi kontynuację przebudowy drogi realizowanej od strony Szczecina. Obwodnica obejmuje budowę odcinka dwujezdniowej drogi krajowej nr 10 na długości 13,43 km wraz z budową 3 węzłów drogowych „Lipnik”, „Osiedle Pyrzyckie”, „Święte” wraz z urządzeniami technicznymi. Przewidziana jest przebudowa lokalnego układu komunikacyjnego, w tym: budowa dojazdów do wiaduktów na drogach: powiatowej, gminnych, wewnętrznej; przebudowa ścieżki rowerowej; budowa odcinków dróg gminnych i wewnętrznych zapewniających odtworzenie i ciągłość przeciętych przez obwodnicę połączeń komunikacyjnych i dojazd do pól. Budowa oświetlenia, przebudowa sieci telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej gazowej i wodociągowej oraz przebudowa kanalizacji i przebudowa urządzeń melioracyjnych. Budowa urządzeń ograniczających uciążliwość ruchu drogowego dla środowiska.


  • ogólny opis zadania

    • Przedmiotem inwestycji jest budowa południowej dwujezdniowej obwodnicy m. Stargard Szczeciński w ciągu drogi krajowej nr 10 o długości odcinka 13,43 km na parametrach drogi ekspresowej. Kompleksowy zakres inwestycji przewiduje oprócz budowy obwodnicy przebudowę sieci lokalnego układu drogowego oraz istniejącej infrastruktury kolidującej z projektowaną drogą oraz wykonanie urządzeń ograniczających negatywny wpływ ruchu drogowego na środowisko


  • główne docelowe parametry techniczne


    • - klasa drogi: "S"
      - prędkość projektowa: 100 km/h
      - przewidywany ruch: KR 6
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN
      - przekrój:
      • liczba jezdni: 2 + pas rozdziału
      • ilość pasów ruchu na jezdni: 2 + pas awaryjnego postoju
      • szerokość:
      2 x ( 2 x 3,5 m pas ruchu + 1 x 2,5 m pas aw. postoju) + 4,0 m pas rozdziału


    opis wykonywanych robót:

    charakterystyka drogi:
    1. Kilometracja 40+489,55 - 53+920
    2. Długość 13,43 km
    3. Nawierzchnia bitumiczna na podbudowie z kruszywa
    stabilizowanego mechanicznie posadowiona na nasypach.

    urządzenia odwadniające:
    1. Szczelny system odprowadzenia wód opadowych
    wraz z urządzenia podczyszczającymi.
    2. Przydrożne rowy trawiaste.

    obiekty ochrony środowiska:
    1.Estakada nad doliną Iny umożliwiająca migrację zwierząt.
    2.Przepusty ekologiczne dla zwierząt.
    3.Ogrodzenie.
    4. Zieleń izolacyjna i dogęszczająca.
    5. Ekrany akustyczne

    obiekty inżynierskie:
    estakady/ 1 szt.
    wiadukty/ 8 szt.
    kładki/ 2 szt.
    przepusty/ 61 szt.

    węzły:
    1. Węzeł „Lipnik” – typ WB
    2. Węzeł „Osiedle Pyrzyckie” – typ WB
    3. Węzeł „Święte” – typ WB

    oznakowanie poziome i pionowe:
    Oznakowanie pionowe folia II generacji, konstrukcje kratowe wsporcze
    Oznakowanie poziome grubowarstwowe



    planowany termin zakończenia zasadniczych prac niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obwodnicy:
    30 listopada 2009

    wykonawca projektu budowlanego:
    Transprojekt Warszawa
    03-612 Warszawa, ul. Koniczynowa 11

    nadzór inwestorski:
    konsorcjum firm:
    Trakt. Przedsiębiorstwo budowy tras komunikacyjnych
    70-656 Szczecin, Energetyków 9
    DHV Polska. Sp. z o.o.
    02-672 Warszawa, Domaniewska 41

    wykonawca robót:
    Konsorcjum firm:
    JOHANN BUNTE BAUUNTERNEHMUNG GmbH & Co. KG., Hauptkanal links 88, 26871 Papenburg, Niemcy
    BERGER BAU GmbH, Aussere Spitalhofstrasse 19, 94036 Passau, Niemcy

    ORIENT STARGARDdzth.jpg 





    Zdjęcia z placu budowy (październik 2008)
    stargard1.jpg  stargard2.jpg  stargard3.jpg 
    stargard4.jpg  stargard5.jpg  stargard6.jpg 
    stargard7.jpg  stargard8.jpg  stargard9.jpg 
    stargard10.jpg  stargard11.jpg  stargard12.jpg 

    Zdjęcia wykonane w dniu 11 stycznia 2009
    E-1 2th.jpg  KP-Rth.jpg  KP-R 2th.jpg 
    WD-1th.jpg  WD-1 2th.jpg  WD-2th.jpg 
    WD-2 3th.jpg  WE-1 3th.jpg  WD-4 2th.jpg 
    WE-1th.jpg  WE-1 2th.jpg  WD-2 2th.jpg 

    Zdjęcia z marca/kwietnia 2009
    01 węzeł Lipnikth.jpg  012 KP-KONIEth.jpg  _DSC0112th.jpg 
    _DSC0111th.jpg  _DSC011655th.jpg  _DSCtt0108eth.jpg 
    _DSC0129th.jpg  051  odcth.jpg  072 E-1th.jpg 
    076 E-1th.jpg  088 odcth.jpg  093 WD-4th.jpg 

    Zdjęcia z lipca 2009
    DSC02076th.jpg  DSC02086th.jpg  DSC02088th.jpg 
    DSC02092th.jpg  DSC02097th.jpg  DSC02105th.jpg 
    DSC02115th.jpg  DSC02117th.jpg  DSC02122th.jpg 
    DSC_0374th.jpg  DSC_0341th.jpg  DSC_0330th.jpg 

    Zdjęcia z grudnia 2009
    DSC_0446th.jpg  DSC_0451th.jpg  DSC_0456th.jpg 
    DSC_0459th.jpg  DSC_0600th.jpg  DSC_0601th.jpg