Nazwa: Budowa obwodnicy Stargardu Szczecińskiego w ciągu drogi S-10
Lokalizacja:
- województwo: zachodniopomorskie
- powiat: stargardzki
- gmina: Kobylanka, Stargard Szczeciński
- długość inwestycji: 13,43 km (od km 40+489,155 do km 53+920,18)
- nr drogi: krajowa nr S-10
Opis:
stan istniejący
Obecnie przejazd przez miasto Stargard jest bardzo uciążliwy. Odbywa się przez teren zabudowany, z wieloma utrudnieniami w ruchu z uwagi na liczne przejścia dla pieszych i sygnalizacje świetlne. Nawierzchnia drogi jest zniszczona i nie przystosowana do przenoszenia nacisków 115 kN/oś. Średni dobowy ruch pojazdów wynosi około 15 000.
cel inwestycji
Znaczny ruch tranzytowy przez centrum miasta Stargard i bardzo duży ruch lokalny stwarzają duże zagrożenie i dla mieszkańców i dla użytkowników drogi. Inwestycja stanowi kontynuację przebudowy drogi realizowanej od strony Szczecina. Obwodnica obejmuje budowę odcinka dwujezdniowej drogi krajowej nr 10 na długości 13,43 km wraz z budową 3 węzłów drogowych „Lipnik”, „Osiedle Pyrzyckie”, „Święte” wraz z urządzeniami technicznymi. Przewidziana jest przebudowa lokalnego układu komunikacyjnego, w tym: budowa dojazdów do wiaduktów na drogach: powiatowej, gminnych, wewnętrznej; przebudowa ścieżki rowerowej; budowa odcinków dróg gminnych i wewnętrznych zapewniających odtworzenie i ciągłość przeciętych przez obwodnicę połączeń komunikacyjnych i dojazd do pól. Budowa oświetlenia, przebudowa sieci telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej gazowej i wodociągowej oraz przebudowa kanalizacji i przebudowa urządzeń melioracyjnych. Budowa urządzeń ograniczających uciążliwość ruchu drogowego dla środowiska.
ogólny opis zadania
Przedmiotem inwestycji jest budowa południowej dwujezdniowej obwodnicy m. Stargard Szczeciński w ciągu drogi krajowej nr 10 o długości odcinka 13,43 km na parametrach drogi ekspresowej. Kompleksowy zakres inwestycji przewiduje oprócz budowy obwodnicy przebudowę sieci lokalnego układu drogowego oraz istniejącej infrastruktury kolidującej z projektowaną drogą oraz wykonanie urządzeń ograniczających negatywny wpływ ruchu drogowego na środowisko
główne docelowe parametry techniczne
- klasa drogi: "S"
- prędkość projektowa: 100 km/h
- przewidywany ruch: KR 6
- obciążenie nawierzchni: 115 KN
- przekrój:
• liczba jezdni: 2 + pas rozdziału
• ilość pasów ruchu na jezdni: 2 + pas awaryjnego postoju
• szerokość:
2 x ( 2 x 3,5 m pas ruchu + 1 x 2,5 m pas aw. postoju) + 4,0 m pas rozdziału
opis wykonywanych robót:
charakterystyka drogi:
1. Kilometracja 40+489,55 - 53+920
2. Długość 13,43 km
3. Nawierzchnia bitumiczna na podbudowie z kruszywa
stabilizowanego mechanicznie posadowiona na nasypach.
urządzenia odwadniające:
1. Szczelny system odprowadzenia wód opadowych
wraz z urządzenia podczyszczającymi.
2. Przydrożne rowy trawiaste.
obiekty ochrony środowiska:
1.Estakada nad doliną Iny umożliwiająca migrację zwierząt.
2.Przepusty ekologiczne dla zwierząt.
3.Ogrodzenie.
4. Zieleń izolacyjna i dogęszczająca.
5. Ekrany akustyczne
obiekty inżynierskie:
estakady/ 1 szt.
wiadukty/ 8 szt.
kładki/ 2 szt.
przepusty/ 61 szt.
węzły:
1. Węzeł „Lipnik” – typ WB
2. Węzeł „Osiedle Pyrzyckie” – typ WB
3. Węzeł „Święte” – typ WB
oznakowanie poziome i pionowe:
Oznakowanie pionowe folia II generacji, konstrukcje kratowe wsporcze
Oznakowanie poziome grubowarstwowe
planowany termin zakończenia zasadniczych prac niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obwodnicy:
30 listopada 2009
wykonawca projektu budowlanego:
Transprojekt Warszawa
03-612 Warszawa, ul. Koniczynowa 11
nadzór inwestorski:
konsorcjum firm:
Trakt. Przedsiębiorstwo budowy tras komunikacyjnych
70-656 Szczecin, Energetyków 9
DHV Polska. Sp. z o.o.
02-672 Warszawa, Domaniewska 41
wykonawca robót:
Konsorcjum firm:
JOHANN BUNTE BAUUNTERNEHMUNG GmbH & Co. KG., Hauptkanal links 88, 26871 Papenburg, Niemcy
BERGER BAU GmbH, Aussere Spitalhofstrasse 19, 94036 Passau, Niemcy
Zdjęcia z placu budowy (październik 2008)
Zdjęcia wykonane w dniu 11 stycznia 2009
Zdjęcia z marca/kwietnia 2009
Zdjęcia z lipca 2009
Zdjęcia z grudnia 2009