Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997
Nazwa: Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997
Kontrakt Nr: 2002/000-606.13
Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie. Miejscowość: Kikorze
Opis:
stan istniejący
Realizowane zadanie wchodzi w zakres inwestycji pn. Przebudowa drogi krajowej nr 6 na odcinku Goleniów - Nowogard obejmującej:
Etap I:
- Kontrakt I: Nr PL0009-06.L001 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin od km od km 25+200 do km 29+800",
- Kontrakt II: Nr PL0009-06.L002 "Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6 od km 66+300 do km 72+000",
Etap II:
- Kontrakt Nr PL0108-14 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Bodzęcin - Redostowo od km 29+800 do km 34+644",
Etap III:
- Kontrakt I: Nr PL2002/000-606.13 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195",
- Kontrakt II: "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997",
- Kontrakt III: "Remont nawierzchni drogi krajowej Nr 6 na odcinku m. Nowogard od km 40+195 do km 46+100",
- Kontrakt IV: "Remont nawierzchni drogi krajowej nr 6 - obejście Goleniowa od km 21+608 do km 25+200".
Przebudowa odcinka stanowi kontynuację modernizacji drogi krajowej nr 6 zakończonej etapem II w km 34+644.
Przed przystąpieniem do realizacji robót konstrukcja nawierzchni, jej niewystarczające parametry techniczne (nośność, szerokość, promienie łuków poziomych) oraz zły stan techniczny wymagały dostosowania do wymogów dzisiejszego ruchu drogowego. Ujednolicenie parametrów geometrycznych i technicznych nawierzchni pozwoli na oddanie kolejnego 1,3 km wyremontowanego odcinka do ruchu.
cel i uzasadnienie projektu
Realizacja przebudowy drogi krajowej Nr 6 ma na celu rozbudowę infrastruktury drogowej i dostosowanie parametrów drogi do wymagań UE i NATO w zakresie dopuszczalnej nośności nawierzchni i obiektów mostowych oraz spełnienie priorytetów określonych w "Partnerstwie dla Członkostwa".
Bezpośrednimi celami zadania jest:
- poprawa parametrów ruchu na drodze:
- podniesienie nośności nawierzchni do 115 kN/oś,
- zwiększenie szerokości nawierzchni do 7.0+2*2.0,
- zwiększenie przepustowości drogi,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego,
- poprawa stanu nawierzchni,
- wyeliminowanie zagrożeń ekologicznych.
- ogólny opis zadania
Zakres robót obejmuje przebudowę odcinka drogi krajowej nr 6 pomiędzy Redostowem a Kikorzem. Początek modernizowanego odcinka drogi przyjęto w km 34+644, który znajduje się w miejscu sktrzyżowania na Czermnicę, zaś koniec przebudowywanej drogi przyjęto w km 35+997 za skrzyżowaniem na Osinę.
Modernizacja polega na obustronnym dobudowaniu umocnionych poboczy o szerokości 2.0 m, wzmocnieniu istniejącej nawierzchni o szerokości 7.0 m, przebudowie nie normatywnych łuków poziomych, wybudowaniu dróg zbiorczych dla ruchu lokalnego oraz budowie zatoki autobusowej i chodników. Zostaną udrożnione i wybudowane nowe rowy przydrożne, zespoły oczyszczające (piaskowniki i separator), ścieki drogowe i skarpowe. Przewidzino budowę przepustów pod drogami i zjazdami. Przebudowane będą także kolidujące sieci i urządzenia uzbrojenia terenu.
W świetle istniejącego mostu wybudowana zostanie nowa konstrukcja ze stalowych blach fałdowanych ocynkowanych systemu MULTI MLATE MP150. Złożene warunki gruntowo-wodne w tym rejonie wymagają wzmocnienia podłoża gruntowego palami żwirowymi.
W miejscowości Kikorze pod drogą krajową nr 6 wykonany zostanie przejazd gospodarczy o konstrukcji ze stalowych blach fałdowanych ocynkowanych systemu MULTI MLATE MP150.
- główne parametry techniczne
droga główna
- klasa drogi: "S"
- prędkość projektowa: 100 km/h
- kategoria ruchu: KR 5
- obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
- szerokość jezdni: 7.0 m jezdnia + 2 x 2.0 m pobocza utwardzone + 2 x 0.75 m pobocza gruntowe
obiekty
most przez rzekę Stepnicę w km 34+948
- klasa obciążenia: "A"
- światło poziome: 6,3 m
- światło pionowe: 3,0 m
- długość: 36,0 m
- konstrukcja: stalowa z blach fałdowanych ocynkowanych systemu MULTI PLATE MP150.
przejazd gospodarczy w m. Kikorze w km 35+225
- klasa obciążenia: "A"
- światło poziome: 5,9 m
- światło pionowe: 5,2 m
- długość: 25,3 m
- konstrukcja: stalowa z blach fałdowanych ocynkowanych systemu MULTI PLATE MP150.
- wpływ na stan środowiska naturalnego
Ochrona przed hałasem
W ramach zadania nie zachodzi potrzeba ustawienia ekranów akustycznych.
Szata roślinna
W ramach rekompensaty za usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami dokonane zostaną nowe nasadzenia.
Ścieki opadowe
Wymogi ochrony środowiska w zakresie ochrony wód powierzchniowych i podziemnych uwzględniono przyjmując następujące rozwiązania projektowe:
- udrożnienie istniejących i budowa nowych rowów przydrożnych,
- budowa nowych przepustów drogowych,
- budowa kanalizacji deszczowej,
- budowa zespołów oczyszczających (separator i piaskowniki) w miejscach odprowadzenia wód spływających z nawierzchni do odbiorników.
Zakres robót:
Długość całego odcinka objętego przebudową wynosi 1,3 km.
Zakres robót wykonywanych:
- wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz budowa nowej nawierzchni,
- budowa nasypu drogowego wraz ze wzmocnieniem podłoża za pomocą kolumn żwirowych,
- budowa poboczy utwardzonych szerokości 2 x 2,0 m,
- przebudowa istniejącego mostu przez rzekę Stepnicę,
- budowa przepustu gospodarczego w m. Kikorze,
- rozbiórka istniejącego mostu na nieistniejącym cieku,
- budowa dróg gospodarczych o całkowitej dł.1,66 km,
- przebudowa skrzyżowania,
- udrożnienie rowów i budowa nowych rowów przydrożnych,
- budowa nowych przepustów drogowych z rur żelbetowych o średnicy 60 cm przy drogach zbiorczych i o średnicy 100 cm przy drodze głównej,
- budowa przepustów o średnicy 40 cm pod zjazdami,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz ustawienie barier ochronnych,
- budowa zespołów oczyszczających (separatory i piaskowniki) w miejscach odprowadzenia wód spływających z nawierzchni do odbiorników,
- budowa kanalizacji deszczowej (ścieki drogowe i skarpowe),
- zieleń drogowa,
- przebudowa kolidujących sieci gazowej i wodociągowej.
Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
Pracownia Projektowa Dróg i Mostów "DIM"
ul. Sosnowa 6a, 71-468 Szczecin
Okres realizacji zadania:
Termin rozpoczęcia robót: 03.06.2004 r.
Planowany termin zakończenia robót: 30.09.2005 r.
Zadanie realizuje konsorcjum firm:
Lider:
STRABAG Sp. z o.o.
ul. Brechta 7, 03-472 Warszawa
Partner:
MOSTAR Sp. z o.o.
ul. Bydgoska 13/15B, 73-110 Stzrgard Szczeciński
Nadzór inwestorski pełni firma:
Lafrentz Polska Sp. z o.o.
ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań
Finansowanie:
Zadanie finansowane jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.