Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997



Nazwa: Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997

Kontrakt Nr: 2002/000-606.13

Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie. Miejscowość: Kikorze

Opis:

  • stan istniejący
      Realizowane zadanie wchodzi w zakres inwestycji pn. Przebudowa drogi krajowej nr 6 na odcinku Goleniów - Nowogard obejmującej:
      Etap I:
      - Kontrakt I: Nr PL0009-06.L001 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin od km od km 25+200 do km 29+800",
      - Kontrakt II: Nr PL0009-06.L002 "Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6 od km 66+300 do km 72+000",
      Etap II:
      - Kontrakt Nr PL0108-14 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Bodzęcin - Redostowo od km 29+800 do km 34+644",
      Etap III:
      - Kontrakt I: Nr PL2002/000-606.13 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195",
      - Kontrakt II: "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997",
      - Kontrakt III: "Remont nawierzchni drogi krajowej Nr 6 na odcinku m. Nowogard od km 40+195 do km 46+100",
      - Kontrakt IV: "Remont nawierzchni drogi krajowej nr 6 - obejście Goleniowa od km 21+608 do km 25+200".

      Przebudowa odcinka stanowi kontynuację modernizacji drogi krajowej nr 6 zakończonej etapem II w km 34+644.
      Przed przystąpieniem do realizacji robót konstrukcja nawierzchni, jej niewystarczające parametry techniczne (nośność, szerokość, promienie łuków poziomych) oraz zły stan techniczny wymagały dostosowania do wymogów dzisiejszego ruchu drogowego. Ujednolicenie parametrów geometrycznych i technicznych nawierzchni pozwoli na oddanie kolejnego 1,3 km wyremontowanego odcinka do ruchu.
  • cel i uzasadnienie projektu
      Realizacja przebudowy drogi krajowej Nr 6 ma na celu rozbudowę infrastruktury drogowej i dostosowanie parametrów drogi do wymagań UE i NATO w zakresie dopuszczalnej nośności nawierzchni i obiektów mostowych oraz spełnienie priorytetów określonych w "Partnerstwie dla Członkostwa".

      Bezpośrednimi celami zadania jest:
      • poprawa parametrów ruchu na drodze:
        - podniesienie nośności nawierzchni do 115 kN/oś,
        - zwiększenie szerokości nawierzchni do 7.0+2*2.0,
        - zwiększenie przepustowości drogi,
      • poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego,
      • poprawa stanu nawierzchni,
      • wyeliminowanie zagrożeń ekologicznych.

  • ogólny opis zadania

      Zakres robót obejmuje przebudowę odcinka drogi krajowej nr 6 pomiędzy Redostowem a Kikorzem. Początek modernizowanego odcinka drogi przyjęto w km 34+644, który znajduje się w miejscu sktrzyżowania na Czermnicę, zaś koniec przebudowywanej drogi przyjęto w km 35+997 za skrzyżowaniem na Osinę.
      Modernizacja polega na obustronnym dobudowaniu umocnionych poboczy o szerokości 2.0 m, wzmocnieniu istniejącej nawierzchni o szerokości 7.0 m, przebudowie nie normatywnych łuków poziomych, wybudowaniu dróg zbiorczych dla ruchu lokalnego oraz budowie zatoki autobusowej i chodników. Zostaną udrożnione i wybudowane nowe rowy przydrożne, zespoły oczyszczające (piaskowniki i separator), ścieki drogowe i skarpowe. Przewidzino budowę przepustów pod drogami i zjazdami. Przebudowane będą także kolidujące sieci i urządzenia uzbrojenia terenu.
      W świetle istniejącego mostu wybudowana zostanie nowa konstrukcja ze stalowych blach fałdowanych ocynkowanych systemu MULTI MLATE MP150. Złożene warunki gruntowo-wodne w tym rejonie wymagają wzmocnienia podłoża gruntowego palami żwirowymi.
      W miejscowości Kikorze pod drogą krajową nr 6 wykonany zostanie przejazd gospodarczy o konstrukcji ze stalowych blach fałdowanych ocynkowanych systemu MULTI MLATE MP150.

  • główne parametry techniczne
      droga główna
      - klasa drogi: "S"
      - prędkość projektowa: 100 km/h
      - kategoria ruchu: KR 5
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
      - szerokość jezdni: 7.0 m jezdnia + 2 x 2.0 m pobocza utwardzone + 2 x 0.75 m pobocza gruntowe

      obiekty
      most przez rzekę Stepnicę w km 34+948
      - klasa obciążenia: "A"
      - światło poziome: 6,3 m
      - światło pionowe: 3,0 m
      - długość: 36,0 m
      - konstrukcja: stalowa z blach fałdowanych ocynkowanych systemu MULTI PLATE MP150.

      przejazd gospodarczy w m. Kikorze w km 35+225
      - klasa obciążenia: "A"
      - światło poziome: 5,9 m
      - światło pionowe: 5,2 m
      - długość: 25,3 m
      - konstrukcja: stalowa z blach fałdowanych ocynkowanych systemu MULTI PLATE MP150.
  • wpływ na stan środowiska naturalnego

      Ochrona przed hałasem
      W ramach zadania nie zachodzi potrzeba ustawienia ekranów akustycznych.
      Szata roślinna
      W ramach rekompensaty za usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami dokonane zostaną nowe nasadzenia.
      Ścieki opadowe
      Wymogi ochrony środowiska w zakresie ochrony wód powierzchniowych i podziemnych uwzględniono przyjmując następujące rozwiązania projektowe:

      • udrożnienie istniejących i budowa nowych rowów przydrożnych,
      • budowa nowych przepustów drogowych,
      • budowa kanalizacji deszczowej,
      • budowa zespołów oczyszczających (separator i piaskowniki) w miejscach odprowadzenia wód spływających z nawierzchni do odbiorników.

    Zakres robót:
      Długość całego odcinka objętego przebudową wynosi 1,3 km.

      Zakres robót wykonywanych:
      - wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz budowa nowej nawierzchni,
      - budowa nasypu drogowego wraz ze wzmocnieniem podłoża za pomocą kolumn żwirowych,
      - budowa poboczy utwardzonych szerokości 2 x 2,0 m,
      - przebudowa istniejącego mostu przez rzekę Stepnicę,
      - budowa przepustu gospodarczego w m. Kikorze,
      - rozbiórka istniejącego mostu na nieistniejącym cieku,
      - budowa dróg gospodarczych o całkowitej dł.1,66 km,
      - przebudowa skrzyżowania,
      - udrożnienie rowów i budowa nowych rowów przydrożnych,
      - budowa nowych przepustów drogowych z rur żelbetowych o średnicy 60 cm przy drogach zbiorczych i o średnicy 100 cm przy drodze głównej,
      - budowa przepustów o średnicy 40 cm pod zjazdami,
      - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz ustawienie barier ochronnych,
      - budowa zespołów oczyszczających (separatory i piaskowniki) w miejscach odprowadzenia wód spływających z nawierzchni do odbiorników,
      - budowa kanalizacji deszczowej (ścieki drogowe i skarpowe),
      - zieleń drogowa,
      - przebudowa kolidujących sieci gazowej i wodociągowej.

    Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
      Pracownia Projektowa Dróg i Mostów "DIM"
      ul. Sosnowa 6a, 71-468 Szczecin

    Okres realizacji zadania:
      Termin rozpoczęcia robót: 03.06.2004 r.
      Planowany termin zakończenia robót: 30.09.2005 r.

    Zadanie realizuje konsorcjum firm:
      Lider:
      STRABAG Sp. z o.o.
      ul. Brechta 7, 03-472 Warszawa
      Partner:
      MOSTAR Sp. z o.o.
      ul. Bydgoska 13/15B, 73-110 Stzrgard Szczeciński

    Nadzór inwestorski pełni firma:
      Lafrentz Polska Sp. z o.o.
      ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań

    Finansowanie:
      Zadanie finansowane jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.