PODPISANIE UMOWY
Z BUDOWNICZYMI KĘDZIERZYŃSKIEJ OBWODNICY
W dniu 5 sierpnia 2008 roku w siedzibie opolskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisana została umowa z wykonawcą południowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla – konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych SA w Kędzierzynie-Koźlu oraz Bilfinger Berger Polska SA z Warszawy.
Realizowana obwodnica przebiega południowym obrzeżem miasta włączając się poprzez rondo w istniejącą drogę wojewódzką nr 418 (ul.Głubczycka), poprzez most na rzece Odrze do skrzyżowania z ul. Gliwicką (także rondo). Długość obwodnicy wynosi
Obwodnicę zaprojektowano jako jednojezdniową o szerokości
Na odcinku obwodnicy zaprojektowano następujące obiekty mostowe:
Wykonane zostaną również następujące roboty :
Obwodnica południowa pozwoli wyprowadzić poza dzielnice Koźla ruch tranzytowy oraz z zakładów chemicznych znajdujących się na terenie miasta. Droga pozwoli znacznie usprawnić komunikację między dzielnicami Kędzierzyna-Koźla i rozładuje tworzące się korki. Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na końcowy odcinek południowej obwodnicy od ulicy Głubczyckiej do drogi krajowej nr 45.
Południowy odcinek, to tylko część całej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Na lata 2011-13 zaplanowano budowę jej północnej, 12-kilometrowej części. Będzie ona realizowana wraz z obwodnicą Ujazdu. Całkowity koszt obwodnicy Kędzierzyna-Koźla (południowa i północna część), to około 400 milionów złotych.