Zły stan techniczny obiektu, niekorzystne usytuowanie w bezpośrednim sąsiedztwie łuku poziomego o bardzo małym promieniu oraz w bliskim sąsiedztwie zabudowy wiejskiej spowodował, iż została podjęta decyzja o budowie nowego obiektu.
Charakterystyka obiektu istniejącego:
Most na rz. Nysa Kłodzka blachownicowy, nitowany z żelbetową płytą pomostu,
- długość 72,50 m,
- jezdnia 5,84 m , chodniki 2 x 1,55 m,
- klasa obciążenia C wg PN-85/S-10030
Istniejący obiekt przeznaczony jest do całkowitej rozbiórki.
Zakres przedsięwzięcia budowlanego obejmuje:
- budowę nowego mostu na rz. Nysa Kłodzka,
- przebudowę dojazdów do mostu z obu stron na odcinku 709,0m,
- przebudowę urządzeń obcych,
- umocnienia brzegów i dna rzeki,
- rozbiórkę istniejącego mostu.
Charakterystyka obiektu projektowanego:
Most dwuprzęsłowy o konstrukcji zespolonej stalowo-betonowej, dźwigary skrzynkowe stalowe współpracujące z żelbetową płytą pomostu, ustrój ciągły wzmocniony naciągiem lin zakotwionych w pylonach stalowych usytuowanych nad filarem.
- długość całkowita 120,0 m
- szerokość całkowita 11,7 m
klasa obciążeń A wg PN-85/S-10030 oraz pojazdem klasy 150 wg STANAG 2021
Stan formalno – prawny
· dokonano wykupów gruntów oraz przejęcie gruntów Skarbu Państwa w trwały zarząd GDDKiA,
· Zespół Budowniczo-Projektowy MOSTY-WROCŁAW ul. Świętochłowicka 8, 51-506 Wrocław opracował koncepcję programową budowy nowego mostu,
· Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Lądowego PROMOST Jerzy Śliwka ul. Radosna 8a, 43-460 Wisła oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunikacyjnego TRAKT dr inż. Grzegorz Nowaczyk ul. Marcina Watoły 13, 41-106 Siemianowice Śl. opracowało projekt budowlano-wykonawczy na budowę mostu wraz z dojazdami,
· pozwolenie na budowę – nr RR.DB-7111-45/2004 z dn. 8.07.2004r
· wykonawca robót budowlanych – BUDIMEX-DROMEX S.A. Warszawa
· nadzór inwestorski –pełni firma Inwest-Complex Sp. z o.o. Gliwice
Zadanie finansowane z budżetu państwa – 24 000 tys. zł w latach 2004-2005
Dokumentacja zdjęciowa z budowy obiektu mostowego