Całkowity koszt kwalifikowany projektu: 346,6 mln EUR (w tym grant FS: 284,2 mln EUR)
Data zakończenia: 31.12.2007
Cała Polska autostrada A2 jest częścią Pan-europejskiego Korytarza Nr II, biegnącego ze wschodu na zachód, pomiędzy granicą Niemiec od strony zachodniej do granicy z Białorusią na wschodzie, przebiegającego przez główne tereny gospodarcze centralnej Polski (Poznań, Łódź).
Autostrada A2 jest także częścią Europejskiej trasy E30 relacji Hanower – Berlin – Frankfurt – Poznań – Warszawa – Brześć – Mińsk – Moskwa.
Odcinek autostrady Konin – Stryków (Łódź) odciąży jednojezdniową drogę krajową nr 2 Konin – Krośniewice razem z drogą nr 1 Krośniewice – Łódź oraz drogę krajową nr 72 Konin – Łódź.
Autostrada A2 jest jedną z najważniejszych dróg w Polsce. Jest częścią Europejskiego Korytarza Transportowego Nr II Hanower – Berlin – Frankfurt – Poznań – Warszawa – Brześć – Mińsk – Moskwa i przecina centralną część Polski. Przebudowa istniejącego odcinka autostrady A2 Września – Konin została ukończona w lutym 2003 roku, natomiast odcinek Nowy Tomyśl - Poznań wraz z obwodnicą Poznania został ukończony w 2004 roku. .
Ostateczne zakończenie robót budowlanych na odcinku Konin – Stryków (Łódź) będzie tworzyć nowoczesne połączenie 250 km autostradą pomiędzy Nowym Tomyślem a Strykowem (Łódź). Autostrada ta tworzyć będzie połączenie głównych gospodarczych i urbanistycznych regionów centralnych części Polski i Niemiec / Polskie przejście graniczne w Świecku / Frankfurt. Razem z sekcją Emilia – Stryków II (finansowaną w ramach FS d. ISPA), umożliwiać będzie dobre połączenie pomiędzy Poznaniem / Koninem i Warszawą (poprzez istniejącą drogę krajową nr 14 Stryków – Łowicz).
Projekt ten współfinansowany jest też z pożyczki EBI nr 22.142.
Projekt obejmował budowę m.in. 4 nowych węzłów, budowę 79 mostów i wiaduktów, 5 przejść gospodarczych, 1 kładki dla pieszych, budowę przepustów, Miejsc Obsługi Podróżnych, budowę oświetlenia drogi, urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska.
Projekt obejmuje następujące kontrakty:
2004/PL/16/C/PT/001-1 Konin-Koło
2004/PL/16/C/PT/001-2 Koło-Dąbie
2004/PL/16/C/PT/001-3 Nadzór – odcinek Konin – Dąbie
2004/PL/16/C/PT/001-4 Dąbie – Wartkowice
2004/PL/16/C/PT/001-5 Wartkowice - Emilia
2004/PL/16/C/PT/001-6 Nadzór – odcinek Dąbie – Emilia
2004/PL/16/C/PT/001-7 Nadzór – odcinek Dąbie – Emilia – praca w soboty i dni ustawowo wolne od pracy
Projekt ten, współfinansowany przez Unię Europejską, przyczynia się do zmniejszenia różnic społecznych i gospodarczych pomiędzy mieszkańcami Unii