W piątek 23 lipca podpisane zostały pierwsze umowy na budowę drogi ekspresowej S3.
Przedmiotem umów jest budowa drogi ekspresowej na odcinku pomiędzy zrealizowaną już Obwodnicą Międzyrzecza, a istniejącym odcinkiem drogi ekspresowej S3 w okolicy Sulechowa, tj. niemal
Rozpoczęcie prac budowlanych nastąpi w sierpniu tego roku. Zakończenie robót planowane jest na maj 2013 r.
Zadanie obejmuje:
- budowę trasy głównej wraz z włączeniami do węzłów „Międzyrzecz Południe" i „Sulechów" oraz równoległych dróg dojazdowych,
- przebudowę dróg poprzecznych związanych z budową drogi S 3,
- odwodnienia dróg wraz z budową urządzeń oczyszczających,
-
- budowę węzłów drogowych przy mieście Świebodzin,
- budowę Obwodu Utrzymania Drogi „Sulechów",- budowę obiektów mostowych w ciągu i nad drogą S3, przepustów drogowych i przejść dla zwierząt,
- budowę urządzeń ochrony środowiska, zieleni ochronnej, krajobrazowej i dogęszczającej skraje drzewostanów leśnych,
- budowę urządzeń towarzyszących - sanitarnych, elektroenergetycznych i teletechnicznych,
- wykonanie urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
- przebudowę istniejących urządzeń uzbrojenia terenu kolidujących z przedsięwzięciem.
- odcinek 1: km 0+000 - km 17+100
- odcinek 2: km 17+100 - km 24+500
- odcinek 3: km 24+500 - km 32+300
- odcinek 4: km 32+300 – km 42+953,96.
Odcinki składają się na 3 odcinki realizacyjne:- odcinek 1,
- odcinek 2,
- odcinek 3 i 4.
Wykonawcami poszczególnych odcinków są:
Odcinek 1:
Lider - Mota - Engil Central Europe S.A.Partnerzy: - Mota-Engil, Engenharia e
- Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A.
- Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o.
Wartość umowy: 373.362.316,44 PLN
Odcinek 2:
Lider - HERMANN KIRCHNER Polska sp. z o.o.
Partnerzy: - HERMANN KIRCHNER Bauunternehmung GmbH
- HERMANN KIRCHNER Hoch-u. Ingenieurbau GmbH
Wartość umowy: 204.879.860,73 PLN
Odcinek 3+4:
Lider - BUDIMEX S.A. Partner: - FERROVIAL AGROMAN S.A. Campo de las Naciones
Wartość umowy: 336.101.512,29 PLN
Cel zadania
Realizacja inwestycji przyczyni się do:
- poprawy jakości infrastruktury,- zwiększenia komfortu podróży, a tym samym skrócenie czasu przejazdu,
- zwiększenia przepustowości,
- zmniejszenia kosztów eksploatacji pojazdów,
- niższej emisja toksycznych składników spalin w terenie zabudowanym,
- polepszenia klimatu akustycznego,
- podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej - wzrost atrakcyjności województwa jako miejsca pracy i zamieszkania,
- ułatwienia ruchu turystycznego w regionie.