Decyzję o pozwoleniu na budowę poprzedziły konsultacje społeczne i ocena oddziaływania na środowisko. Zgodnie z nią zostaną zastosowane środki ograniczające oddziaływanie nowej trasy na środowisko. Projekt zakłada użycie zabezpieczeń akustycznych w postaci ekranów o wysokości do 7m. W przypadku stwierdzenia przekroczeń dopuszczalnych wartości, możliwe będzie zastosowanie dodatkowych, indywidualnych zabezpieczeń chroniących przed hałasem. W ramach inwestycji wykonane zostaną pasy zieleni. Powstaną także przejścia dla zwierząt.
Autostrada A2 Stryków-Konotopa w województwie mazowieckim jest podzielona na trzy części:
- odcinek C (gminy Wiskitki, Baranów, Jaktorów) – wydanie pozwolenia na budowę planowane jest pod koniec września, po wydaniu przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska postanowień opiniujących projekty budowlane
- odcinek środkowy D
- odcinek E (powiat pruszkowski) - wydanie pozwolenia na budowę planowane jest pod koniec września, po uzyskaniu od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska postanowień opiniujących projekty budowlane.
Łącznie realizacja części zachodniej autostrady A2 w województwie mazowieckim obejmie powiaty: żyrardowski (gmina Wiskitki), grodziski (gmina Baranów, Jaktorów, miasta - Grodzisk Mazowiecki i Milanówek), pruszkowski (miasto i gmina Brwinów, miasto Pruszków i Piastów) oraz warszawski – zachodni (miasto i gmina Ożarów Mazowiecki).
Autostrada A2 jest częścią drogi międzynarodowej E30 z Cork w Irlandii do Omska w Rosji. W Polsce docelowo przebiegać będzie od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do przejścia granicznego z Białorusią w Kurtykach. Istniejący i już eksploatowany 252 - kilometrowy odcinek autostrady przebiega od Nowego Tomyśla (województwo wielkopolskie) do Strykowa (województwo łódzkie).
19.08.2010