Nie jest bowiem prawdą, co zawarte jest już w tytule artykułu, że bariery ochronne blokują budowę autostrad w Polsce. Budowa planowanych autostrad nie ma związku z problemami dotyczącymi planowanych zmian w zakresie projektowania i wytwarzania oraz ustawiania wzdłuż dróg krajowych barier ochronnych mających na celu ochronę uczestników ruchu drogowego na wypadek nagłych zdarzeń na drogach. Autostrady są projektowane i budowane bez najmniejszego związku ze planowanymi zmianami w przepisach dotyczącymi barier ochronnych. Jakiekolwiek problemy związane z barierami nie mają zatem żadnego wpływu na budowę autostrad. To dwie, zupełnie odrębne sprawy.
Zmiana przepisów prawa w zakresie barier ochronnych nie ma też żadnego wpływu na koszty i terminy budowy autostrad, zaś wprowadzone przez GDDKiA w odpowiednim czasie zasady - obowiązujące do czasu wejścia w życie nowych przepisów - eliminują ryzyko wypłaty roszczeń i opóźnień w terminach.
Użyte w artykule sformułowanie: „Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie musiała wypłacać gigantyczne odszkodowania wykonawcom setek kilometrów dróg z powodu zamieszania w sprawie barier ochronnych” również nie jest zgodne z prawdą. GDDKiA otrzymała od kilku wykonawców nowych inwestycji drogowych roszczenia dotyczące barier, ale ponieważ są one nieskuteczne zostaną odrzucone i nie ma najmniejszego ryzyka wypłaty odszkodowań, szczególnie „gigantycznych odszkodowań” jak to zostało określone w artykule Dziennika Gazety Prawnej.
Kolejne zdanie: „Ryzyko, że zablokuje to budowę autostrad jest coraz większe” to również nieprawda. Ryzyko, że problemy związane z barierami ochronnymi zablokują budowę autostrad jest bowiem na poziomie zerowym, szczególnie w kontekście faktu, że nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury dotyczące wymogów związanych z projektowaniem i produkcją barier wejdzie życie w najbliższych tygodniach. Do tego czasu GDDKiA zezwoliła projektantom i wykonawcom barier na stosowanie elastycznych kryteriów dotyczących projektowanie i wykonawstwa tych urządzeń, co nie daje żadnego formalnego prawa do uznania jakichkolwiek roszczeń w tej sprawie. Wszystkie roszczenia dotyczące barier zostaną przez GDDKiA odrzucone, co eliminuje ryzyko przywołane w artykule, narażenia Skarbu Państwa na konieczność wypłaty pieniędzy wykonawcom inwestycji.
Nie jest również zgodne z prawdą zdanie opublikowane na końcu artykułu: „Jeżeli nawet bariery ochronne nie opóźnią budów (co zresztą jest zaprzeczeniem tezy zawartej w tytule artykułu), to i tak wywindują ich koszty o grube miliony”. Koszty nie wzrosną, ponieważ roszczenia nie zostaną zrealizowane. Artykuł wprowadza w błąd opinię publiczną, ponieważ został oparty na mylnych założeniach. GDDKiA podkreśla, że problemy związane z barierami ochronnymi w żaden sposób nie wpłyną nie na terminowość realizacji inwestycji drogowych, ani na ich koszty.
11.03.2010