Do drugiego etapu postępowania zakwalifikowano sześć firm i konsorcjów:
- SICE SA, Iridium Concesiones de Infraestructuras SA, Sprint,
- Alcatel Lucent Polska Sp. z o.o., Sanef SA, Egis PROJECTS SA, Maribel Investments Sp. z o.o., CARDUS Sp. z o.o.,
- Kapsch TrafficCom AG, Durante Investments sp. z o.o., Texel Sp. z o.o.,
- MyToll Sp. z o.o., STRABAG AG, Kulczyk Holding SA, EFKON AG,
- NDI SA, Siemens Sp. z o.o. Affiliated Computer Services of Poland Sp. z o.o., INTERTOLL Europe,
- Autostrada Mazowsze SA, Autostrade pel l’Italia S.p.A., Asseco Poland SA, Asseco Czech Republlic a.s., FELA Management AG.
Konsorcjum firm Makronet Sp. z o.o. i NTT System SA nie odpowiedziało na wezwanie GDDKiA do wyjaśnień i uzupełnień i tym samym nie wykazało spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Firma Matic Sp. z o.o. oficjalne wycofała się z postępowania przetargowego. W obu przypadkach skutkuje to wykluczeniem z postępowania. Kolejne wykluczenia z udziału w postępowaniu przetargowym dotyczą firmy IBM Polska Sp. z o.o. oraz Kancelarii Prawnej Peter de Vries.
Wykonawcy zostali wykluczeni z uwagi na brak wymaganego przez GDDKiA potencjału kadrowego oraz potwierdzenia należytego wykonania usług, które były elementem doświadczenia w realizacji tego typu projektów a tym samym jednym z kluczowych wymogów GDDKiA. Część oferentów była wzywania dwukrotnie do złożenia wyjaśnień i do uzupełnień, gdyż złożone wnioski po pierwszych odpowiedziach nadal były niekompletne.
Podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu jest planowane na lipiec br., uruchomienie systemu nastąpi 1 lipca 2011 roku.
22.04.2010