Przedmiotem projektu jest budowa dwóch tras ekspresowych o łącznej długości prawie 20 km: Południowej Obwodnicy Warszawy (POW), w ciągu drogi ekspresowej S2, na odcinku węzła „Konotopa”, który będzie łączył inwestycję z autostradą A2 oraz trasą AK (S8), do węzła „Puławska” (skrzyżowanie z ul. Puławską) o długości ponad 14 km oraz ¬ Trasy N-S, w ciągu drogi ekspresowej S79, na odcinku od węzła „Marynarska” (skrzyżowanie z ulicą Marynarską), do węzła „Lotnisko” (połączenie z Południową Obwodnicą Warszawy) o długości ok 5,5 km.
W celu zapewnienia funkcjonalności układu ulicznego w sąsiedztwie planowanych tras, realizacji inwestycji towarzyszy przebudowa istniejącego układu ulic: ulicy Poleczki i Wirażowej oraz fragmentów ulic: al. Jerozolimskich i al. Krakowskiej.
Projektowana Trasa N-S na całej swej długości będzie przebiegać na terenie miasta stołecznego Warszawy. Trasa POW będzie biegła częściowo po terenach miasta w południowej części oraz terenach miasta Piastów, Ożarów Maz. oraz gmin: Michałowice i Raszyn.
Jest to 24 umowa o dofinansowania w ramach POIŚ podpisana przez GDDKiA, łączna wartość projektów objętych umowami sięgnęła 40 mld zł, a dofinansowanie unijne sięga 30 mld zł. CUPT certyfikował łącznie 48 wniosków o płatność na kwotę ponad 6,2 mld zł, z czego KE zrefundowała już wydatki na kwotę 4,5 mld zł.
30.09.2010