GDDKiA wyjaśnia, że według wstępnych wewnętrznych ustaleń do kradzieży cennych materiałów budowlanych dochodziło w okolicach budowanej autostrady, ale nie na jej jezdni.
GDDKiA nie ponosi odpowiedzialności za kradzieże, do jakich mogło dochodzić na terenach okolicznych, nie leżących w miejscu, gdzie budowana jest jezdnia autostrady A1. W sposób jednoznaczny jednak potępiamy tego typu zachowania.
Jeszcze dzisiaj (w czwartek 27 sierpnia br.) rozpoczną się specjalistyczne badania techniczne podbudowy autostrady A1 realizowane przez Laboratorium Drogowe oddziału GDDKiA w Kielcach. Prace zostały zlecone temu oddziałowi także po to, by w sposób niezależny sprawdzić, czy oddział GDDKiA w Katowicach odpowiedzialny za realizacje tej inwestycji dopełnił wszystkich obowiązków związanych z nadzorem nad kontraktem.
Kontrola realizacji inwestycji będzie prowadzona przy użyciu dwóch mobilnych laboratoriów drogowych, czyli samochodów wyposażonych w specjalistyczny sprzęt przeznaczony do badania podbudowy nawierzchni autostrady - wiertnicę oraz VSS przeznaczone do badania nośności tej warstwy drogi oraz próbek gruntu, po którym biegnie nowobudowana autostrada.
Laboratoria rozpoczną prace dzisiaj 27 sierpnia 2010 roku około godz. 18. Wyniki ich pracy poznamy w najbliższych dniach. O wynikach będziemy informować na bieżąco.
Jednocześnie Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki powołał specjalną grupę kontrolną w centrali GDDKiA, której zadaniem będzie szczegółowe ustalenie czy wszelkie procedury, łącznie z działaniami inżyniera kontraktu – firmy Arcadis były rzetelne. Jeżeli w wyniku prac specjalnej grupy kontrolnej wykazane zostaną błędy po stronie wykonawcy, nadzoru lub pracowników GDDKiA, w stosunku do wszystkich tych osób zostaną wyciągnięte najsurowsze konsekwencje.
27.08.2010