Pierwsze pozwolenia na budowę A2 Stryków - Konotopa wydane
Pierwsze pozwolenia na budowę dla autostrady A2 Stryków – Konotopa wydane. Niebawem podpisane zostaną kolejne. Budowa autostrady ruszy zgodnie z planem na przełomie września i października 2010 roku.

11 sierpnia br. wojewoda mazowiecki wydał decyzję o pozwoleniu na budowę dla odcinka D1 autostrady A2 od Strykowa pod Łodzią do Konotopy w sąsiedztwie Warszawy. Wykonawcą tego odcinka jest firma Strabag. Z informacji uzyskanych przez GDDKiA w Mazowieckiem Urzędzie Wojewódzkim wynika, że w następnym tygodniu firma Strabag otrzyma również decyzję dla odcinka D2.  Dodatkowo informujemy, iż 27 lipca br. Strabag otrzymał już pozwolenia na budowę Miejsc Obsługi Podróżnych i Punktów Poboru Opłat. MOP na odcinku realizowanym przez Strabag, a także MOP-y na innych odcinkach autostrady A2 będą gotowe równocześnie z otwarciem autostrady A2, w czerwcu 2012 roku.

Pozostali wykonawcy autostrady A2 na odcinkach A, B, C i E, zgodnie z terminami kontraktowymi planują uzyskać pozwolenia na budowę pod koniec września br. Zgodnie z kontraktem prawomocne decyzje o pozwoleniu na budowę wykonawcy zobligowani są uzyskać w nieprzekraczalnym terminie do 5 października 2010 r.

92-kilometrowa autostrada A2 połączy Stryków z Konotopą w czerwcu 2012 roku. Inwestycja zostanie zrealizowana kosztem 3,2 mld zł, przy kosztorysie ma poziomie 5,7 mld zł. Tym samym GDDKiA osiągnęła przy tym kontrakcie oszczędność na poziomie 2,5 mld zł.

Odcinek D – dane techniczne:
Długość odcinka: 17,6 km
Parametry techniczne drogi:  Przekrój dwujezdniowy:
• Klasa techniczna - A
• Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
• Ilość pasów ruchu - 2 x (2 x 3,75) m
• Pas rozdziału wraz z opaskami - 11,00 m (ze względu na planowany II etap budowy autostrady obejmujący wraz z opaskami dobudowę dodatkowego pasa ruchu na obu jezdniach do środka)
• Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
• Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
• Szerokość pobocza gruntowego - 2 x 1,25 m
• Szerokość korony drogi - 34,50 m (Etap I i II)
• Skrajnia pionowa - 4,70 m
• Kategoria ruchu - KR6
• Obciążenie - 115 kN/oś

Zakres inwestycji:
W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie w szczególności następujących zasadniczych
robót budowlanych:
• budowa nowej autostrady o dł. 17,6 km
• budowa węzła autostradowego „Tłuste" (km 438+500) - węzeł typu „trąbka"
• budowa 2 miejsc obsługi pasażerów (MOP): „Brwinów" (km 443+230) i „Brwinów" (km 443+350) bez obiektów kubaturowych
• budowa placu poboru opłat (PPO) „Pruszków" (km 446+500) w zakresie robót drogowych z tunelem technologicznym i systemem kanalizacji technicznej
• budowa stacji poboru opłat (SPO) „Tłuste" (km 438+500) w zakresie robót drogowych z tunelem technologicznym i systemem kanalizacji technicznej
• przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą
• budowa dróg dojazdowych
• budowa obiektów inżynierskich w ciągu autostrady i w ciągu dróg krzyżujących się z autostradą
• budowa obiektów mostowych
• budowa przejazdów awaryjnych oraz zjazdów i wjazdów awaryjnych na autostradę
• budowa systemu odwodnienia autostrady (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, urządzenia oczyszczające)
• realizacja urządzeń ochrony środowiska takich jak: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, zieleń osłonowa, urządzenia oczyszczające
• budowa infrastruktury dla potrzeb obiektów przy autostradowych zlokalizowanych w ciągu autostrady w tym: linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, sieci gazowych i in.
• przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej (m.in.: urządzenia teletechniczne, energetyczne, sieci wodne i gazowe)
• budowa oświetlenia i łączności autostradowej
• systemy osłony meteorologicznej i zarządzania ruchem
• oznakowanie autostrady i dróg związanych oraz wyposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego

12.08.2010