Południowa obwodnica Kędzierzyna-Koźla wraz z mostem przez Odrę w ciągu drogi krajowej nr 40 otwarta
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła kierowcom nową wygodną obwodnicę miejską.

Obwodnica Kędzierzyna–Koźla bo o niej mowa przebiega przez teren gminy Reńska Wieś oraz południowym obrzeżem Kędzierzyna - Koźla od skrzyżowania z drogą krajową nr 45 do skrzyżowania z ulicą Gliwicką (rondo „Milenijne”). Długość obwodnicy to około 5 kilometrów. W ramach inwestycji powstało wiele obiektów mostowych. Są to m.in.:

● most nad Odrą (rozpiętość 395 m, najdłuższe w Polsce przęsło nurtowe wybudowane metodą nawisową (140 metrów długości)

● most nad potokiem Lineta (rozpiętość 13,8 m)

● most nad potokiem Golka (rozpiętość 17 m)

● wiadukt nad ulicą Raciborską (rozpiętość 14,86 m)

● przejście dla zwierząt (wysokość 2 m)

Podczas budowy obwodnicy przełożone zostały koryta rzeki Kłodnicy oraz potoków Golka i Lineta. Budowa nasypów pochłonęła ponad 1 milion ton ziemi. Użyto łącznie około 50 kilometrów pali wzmacniających podłoże.

Podłoże obwodnicy zostało wzmocnione koszami siatkowymi wypełnionymi kamieniami (tzw. gabionami), których powstało w sumie 38 kilometrów. Budowano je na taką wysokość, aby mogły zmierzyć się z powodzią, która występuje raz na 300 lat.

Inwestycja kosztowała około 170 mln zł.

16.08.2010