W ramach inwestycji wykonawca wybuduje dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z 4m pasem dzielącym oraz 2,5m pasami awaryjnymi po obu stronach trasy. Dostępność do drogi będzie możliwa tylko poprzez węzły: Al. Jerozolimskie", Opacz, Al. Krakowska.
Wybudowane zostaną następujące obiekty inżynierskie:
- 1 tunel kolejowy -10 wiaduktów w ciągu drogi głównej
- 3 wiadukty w ciągu łącznic
- 7 przejść poprzecznych nad lub pod drogą
- 2 kładki dla pieszych
Zgodnie z zaleceniami „Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko drogi ekspresowej nr S2, odcinek Konotopa - Lotnisko", w projekcie budowlanym drogi zostały wprowadzone następujące urządzenia ochrony środowiska:
• ekrany akustyczne w formie ścian przeciwhałasowych oraz wałów i skarp ziemnych, chroniące zwartą zabudowę mieszkaniową przed hałasem drogowym
• obustronne pasy izolacyjne z drzew i krzewów, chroniące otoczenie przez drogowymi zanieczyszczeniami powietrza, roślin i gleb
• rowy trawiaste, osadniki i zbiorniki, oczyszczające wody spływające z drogi.
• zastawki awaryjne na wylotach zbiorników, zapobiegające przedostawaniu się substancji z ewentualnie uszkodzonych samochodów do cieków wodnych
• bezkolizyjne przejścia dla zwierząt, umożliwiające swobodny ruch dzikich zwierząt
• obustronne wygrodzenie drogi, zapobiegające próbom przekroczenia drogi przez zwierzęta i ludzi
17.06.2010r. została podpisana umowa z wykonawcą robót, konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA, PRM Mosty-Łódź S.A., PUT Intercor Sp. z o.o., o wartości 908 mln zł.
W ciągu 30 dni od daty podpisania umowy, wykonawca rozpocznie prace budowlane. Planowany termin zakończenia robót to sierpień 2012r. (z zapewnieniem przejezdności na 05.2012r.).
Zgodnie z założeniami Inżyniera Ruchu, w miejscach, gdzie prowadzone będą roboty na istniejących drogach, kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Informacje o utrudnieniach będą podawane na bieżąco, na stronie internetowej kontraktu prowadzonej przez nadzór inwestorski, wybrany w drodze przetargu nieograniczonego.
01.07.2010r.